شناسهٔ خبر: 120706 - سرویس استان‌ها

تیغ زنی ۱۷۱ کیلومتر به همراه شانه سازی ۶۲ کیلومتر از محورهای شهرستان اقلید

شانه زنی راهداری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اقلید در تشریح عملکرد ۸ ماهه این اداره با اشاره به تیغ زنی ۱۷۱ کیلومتر به همراه ۶۲ کیلومتر شانه سازی، از تسطیح حریم راه‌ها به طول ۷۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از فارس، محمد رئیسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اقلید ضمن تشریح عملکرد ۸ ماهه این اداره گفت: ۱۷۱ کیلومتر از محورهای ارتباطی شهرستان تیغ زنی، ۶۲ کیلومتر شانه سازی و ۷۲ کیلومتر نیز تسطیح حریم راه ها انجام شد.

 رئیسی ادامه داد: در بخش نگهداری راه ها روکش آسفالت۶ ، اسلایری سیل ۱۰ و روکش حفاظتی فوگسیل ۵۰کیلومتر به همراه ۴۰ کیلومتر درزگیری راه ها، همچنین ۶۰۰۰مترمربع حذف چاله و لکه گیری، ۱۰۰۰مترمربع موج تراشی و ۵۰ کیلومتر نیز پاکسازی سطح آسفالت صورت پذیرفت.

وی در خصوص ابنیه فنی و پل ها به احداث هره خاکی پل(۶۸ دستگاه)، تثبیت ابنیه فنی(۱۰دستگاه)، تنقیه و دریواسیون پل(۴۲دستگاه)، ثبت مشخصات پل در سامانه bms نیز (۲۹۰ دستگاه) به همراه تخلیه قنو و پشت دیوار حائل(۲۰هزار مترطول) و تنظیم و تسطیح بستر رودخانه در ۱۰ مقطع انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای اقلید از دیگر اقدامات راهداری به رفع آب شستگی محورها به میزان ۵۰ کیلومتر اشاره کرد و افزود: خاک ریزی نقاط پرتگاهی(۲۰۰۰مترمکعب)، ریزش برداری(۹۰۰۰مترمکعب) و رفع مسدودی در محورها(۱۰مورد) بوده است.