شناسهٔ خبر: 120710 - سرویس استان‌ها

رئیس راهداری خنداب:

قوس «قزل قلعه» در محور «خنداب-ملایر» ایمن شد

خنداب مرکزی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب استان مرکزی از اصلاح و ایمن سازی پیچ «قزل قلعه» در کیلومتر شش محور «خنداب-ملایر» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری استان مرکزی)، حمزه شاه حسینی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب گفت: در راستای ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی تحت پوشش، یکی از نقاط پرحادثه در محور خنداب-ملایر با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان در قالب یک پروژه امانی ایمن‌ شد.

وی افزود: قوس قزل قلعه به علت عرض کم جاده و پیچ تند و خطرناک مستعد حوادث ترافیکی و تصادفات جاده‌ای بسیاری بود که با تلاش بعمل آمده و پیگیری‌های صورت گرفته، خوشبختانه قبل از شروع فصل سرما عملیات ایمن سازی آن انجام شد.

شاه حسینی با تشریح اقدامات بعمل آمده گفت: برای اصلاح این قوس، ۴۵۰ متر عملیات تعریض شامل زیرسازی و اجرای بیس و آسفالت گرم به عرض سه متر انجام شده است.

به گفته وی علاوه بر تعریض راه، اقدامات دیگری مانند ۴۰۰ مترمکعب ترانشه برداری، نصب تابلوهای مسیرنما، شانه سازی به طول تقریبی یک کیلومتر، پاکسازی حریم راه و خط کشی آن انجام شده است تا ضمن جلب رضایت کاربران جاده‌ای شاهد کاهش تصادفات در این محور باشیم.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خنداب گفت: همسو با تلاش برای ارتقای ایمنی راه‌های شهرستان، اقدامات آمادگی برای راهداری زمستانی نیز در دستور کار قرار دارد که در این راستا در حال حاضر مشغول حمل و اختلاط و ذخیره‌سازی شن و نمک برای زمستان هستیم.

خنداب با جمعیت ۵۸ هزار و ۲۶۲ نفر از شهرستان های ۱۲ گانه استان مرکزی و محور خنداب-ملایر راه ارتباطی این شهرستان با استان همدان است.