شناسهٔ خبر: 120724 - سرویس استان‌ها

سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز:

خط‌کشی ۶۷۰ کیلومتر از راه‌های البرز

خط کشی راه‌های البرز سرپرست اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۷۰ کیلومتر از راه‌های البرز خط‌کشی شده است، گفت: این پروژه با صرف هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، مرتضی داودی با بیان اینکه خط‌کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین علائم ایمنی هستند چون مستقیما در دید راننده قرار دارند، اظهارکرد: به منظور افزایش ایمنی، هدایت وسایل نقلیه و کاهش میزان تصادفات رانندگی از ابتدای سال تاکنون خط‌کشی   ۶۷۰ کیلومتر از راه‌های استان شامل آزادراه‌، بزرگراه، و راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال برای خط کشی راه‌های روستایی و فرعی استان اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده است، افزود: از این مبلغ سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شده است و به عبارتی تاکنون حدود ۴۲ درصد از اعتبارات برای خط کشی راه‌های استان محقق شده است.

این مسئول با تاکید براینکه محورهای پرتردد استان در اولویت خط کشی هستند، گفت: خط‌کشی‌ها با استفاده از توان اکیپ‌ امانی اداره‌کل و پروژه‌های پیمانکاری انجام می‌شود.

داودی در پایان با بیان خط‌کشی راه‌های استان به طور معمول یکبار در سال انجام می‌شود، افزود: عدم عبور وسایل نقلیه ازروی خطوط به‌خصوص در ساعات اولیه بعد از اجرای عملیات خط‌کشی، نقش موثری در ماندگاری خطوط و نقوش ترافیکی دارد، بنابراین از رانندگان می‌خواهیم نسبت رعایت این مهم توجه لازم را داشته باشند و دربین خطوط حرکت کنند.