شناسهٔ خبر: 12075 - سرویس مسکن و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه افتتاح ۱۱ مدرسه شهر جدید پرند:

ساخت مدرسه با وجود همه تنگناهای مالی در اولویت اقدامات ما قرار دارد/ تحویل بیش از ۱۵۰ مدرسه در سال ۹۴ / تجهیز مدارس شهرهای جدید در اسرع وقت

افتتاح مدرسه- سخنرانی وزیر عباس آخوندی امروز ضمن افتتاح ۱۱ مدرسه در شهر جدید پرند، ساخت مدرسه در پروژه‌های مسکن مهر را یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی خواند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی امروز شنبه ۲۸ شهریور در حاشیه آیین افتتاح ۱۱ واحد آموزشی در شهر جدید پرند با بیان این‌که دغدغه مهم وی تربیت فرزندان ایران‌زمین است ادامه داد: همواره گفته‌ام که در همه پروژه‌های مسکن مهر مهمترین اولویت ما ساخت مدرسه است. این موضوع نه تنها یک اضافه کار در سازمان ما نیست بلکه آن را عین یک ماموریت می‌دانیم حتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم گفته‌ام با وجود همه تنگناهای اعتباری و شرایط بودجه‌ای که در کشور وجود دارد باز هم ایجاد فضاهای آموزشی و مذهبی در اولویت اقدامات ما قرار دارد.

وی با بیان این‌که در وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۳۹ مدرسه از سال گذشته شروع شده است از تحویل ۱۵۱ مدرسه در سال ۱۳۹۴ خبر داد و تاکید کرد: از مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خواسته‌ام که ۱۰ مدرسه‌ای که باقی مانده را نیز تا دهه فجر امسال برای افتتاح آماده کند.

وزیر راه و شهرسازی درباره امکاناتی که برای مدارس ساخته‌شده توسط شرکت عمران شهرهای جدید در نظر گرفته شده است اظهار کرد: در برخی دبیرستان‌ها آزمایشگاه‌های فیزیک و همچنین در شهر جدید پرند نیز دو آموزشگاه فنی طراحی شده است. ضمن این‌که در مجموع مقاطع مختلف تحصیلی از جمله دبستان و دبیرستان و آموزشگاه فنی را برای تربیت دانش‌آموزان کشور پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: حتی یک فضای آموزشی را نیز برای معلولان همراه با استانداردهای لازم در نظر گرفته‌ایم.

آخوندی با تاکید بر این‌که ما تمام تلاشمان را می‌کنیم که در مجموعه شهرهای جدید امکانات اشتغالزایی و شرایط ارتباطات اقتصادی اجتماعی را ایجاد کنیم از ساخت چندین مسجد نیز در این شهرها خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دوستی دیرینه‌ای با وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس دارم و می‌دانم به زودی تجهیزات لازم برای همه مدارس شهرهای جدید فراهم می‌شود.

وی در پایان سخنانش از تمام مسئولان، نهادها، مشاوران، کارگران و دست اندرکارانی که برای ساخت این ۱۱ مدرسه در شهر پرند همکاری کرده‌اند قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در انتهای آیین افتتاح این ۱۱ مدرسه عباس آخوندس از پیمانکاران مرتبط با ساخت این مدارس تقدیر به عمل آورد./