شناسهٔ خبر: 120760 - سرویس استان‌ها

آبان امسال؛

 ۶۴ رای برای تخلفات ناوگان حمل و نقل در قزوین صادر شد

جلسه کمیسیون ماده 11 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۶۴ رای برای تخلفات رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در کمیسیون‌های ماده ۱۱ و ۱۲ این استان طی یک ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، علیرضا معیری‌پور گفت:جلسات کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ به منظور بررسی و رسیدگی به تخلفات رانندگان و ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر برگزار می‌شوند.

وی اضافه کرد: تخلفاتی که در این کمیسیون ها مطرح می شوند  هم از طریق شکایات مردمی و هم بازرسی کارشناسان حمل و نقل این اداره کل  و همچنین پلیس راه، قابل ارجاع است.

معیری‌پور ادامه داد: در یک ماه گذشته با برگزاری جلسات این دو کمیسیون  ۳۵ رای در بخش حمل و نقل کالا، ۹رای در بخش حمل و نقل مسافر و ۲۰رای در حوزه ایمنی و ترافیک در این کمیسیون ها صادر شد.

وی در ادامه به آماری از وضعیت حمل بار و مسافر اشاره کرد و گفت:طی آبان امسال ۱۷۷هزار و ۹۵۷ مسافر با ناوگان حمل و نقل مسافر این استان جابه‌جا شده اند که ۸۴هزار و ۵۱۶ مسافر  داخل استان و ۹۳هزار و ۴۳۱ مسافر به خارج از استان بوده اند.

معیری‌پور خاطرنشان کرد:در حوزه کالا نیز طی این مدت ۱۵۹هزار تن کالا در داخل و ۸۳۳هزار تن نیز به خارج از استان حمل شده است.

به گفته وی در این مدت ۵ هزار و ۷۸۴ برگ معاینه فنی برای وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین توسط ۵مرکز معاینه فنی فعال این استان صادر شده است.

معیری‌پور افزود:در حوزه ایمنی و ترافیک طی آبان ماه ۱۱۰عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سیکلت و ۵۰ قلم لوازم فرهنگی بین مدارس حاشیه راه توزیع شد.