شناسهٔ خبر: 120791 - سرویس جاده‌ای

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

جابجایی کالاهای اساسی با حمل و نقل جاده‌ای از بندر امام(ره) بالاتر از متوسط سالانه است/حمل کالاهای اساسی از بندر امام(ره) در اولویت شرکت‌های حمل و نقل قرار دارد

حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: در حال حاضر وضعیت ورود و خروج ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) بالاتر از متوسط سالانه است.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه بررسی تسریع روند جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) که در سالن جلسات فرمانداری ماهشهر برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت ورود و خروج ناوگان حمل و نقل جاده‌ای برای جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) بالاتر از متوسط سالانه است.

وی افزود: در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی دو مرحله از طریق سامانه پیامکی فراخوانی را به رانندگان فله‌بر سراسر کشور برای جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام(ره) ارسال کرده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پیگیر تخصیص سوخت کافی، وتامین روغن و لاستیک برای رانندگان به ویژه در بخش حمل کالاهای اساسی از مبادی بنادر کشور هستیم.

شهرکی ثانوی بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، کرایه حمل توسط صاحبان کالاهای دولتی به رانندگان تا ۲۵ آبان بصورت کامل تسویه شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، وی با اشاره به خط آزاد اعلان بار کالاهای پشتیبانی امور دام در بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ۳۷ شرکت سراسری و بزرگ مقایس برخوردار است و برای بهره مندی از ظرفیت شرکت‌های خرد، اولین مجوز فعالیت کنسرسیوم حمل و نقل کالای جاده‌ای کشور در استان خوزستان صادر شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این کنسرسیوم بیش از ۷۰ شرکت حمل و نقل کالا با یکدیگر همکاری و فعالیت دارند.

شهرکی ثانوی بیان کرد: می‌توان از ظرفیت این کنسرسیوم نیز در مناقصات حمل برای جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) استفاده کرد.