شناسهٔ خبر: 120795 - سرویس استان‌ها

در یک ماه گذشته؛

کمیسیون حریم راه‌ها در قزوین به ۲۴ پرونده رسیدگی کرد

پاکسازی ۲۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان چگنی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از رسیدگی به ۲۴ پرونده در کمیسیون حریم راه‌های این اداره کل در ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، فتاح آسیابی گفت: کمیسیون حریم وظیفه رسیدگی و بررسی درخواست‌های متقاضیان جهت صدور مجوز ساخت و ساز در حریم راه‌ها را بر عهده دارد.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ماه گذشته اضافه کرد: آبان امسال ۶۶۰ تن آسفالت سرد و گرم برای لکه‌گیری راه‌های استان خریده شد.

آسیابی گفت:به منظور ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث رانندگی نیز ۱۴۴ کیلومتر از راه های استان خط‌کشی شد.

وی نصب ۱۵۰ متر طول نیوجرسی، ۴۵۰ متر طول گاردریل جدید، ۳۵ مترمربع تابلوی اطلاعاتی، ۲۸ عدد تابلوی اخطاری و انتظامی و ایجاد ۲۵۰ متر طول شیار لرزاننده  را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش ضریب ایمنی راه ها عنوان کرد.

آسیابی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و احتمال بارش برف عملیات آماده‌سازی راهدارخانه ها و امکانات برفروبی در حال انجام است.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود: در همین راستا در ماهی که گذشت ۴ هزار تن ماسه و نمک تهیه شده برای انجام عملیات راهداری زمستانی به ۲۶ راهدارخانه استان حمل شد.