شناسهٔ خبر: 120814 - سرویس استان‌ها

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش محسوس دما در سطح استان خراسان رضوی

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. به گونه‌ای که در مناطق مستعد در سردترین ساعات شب دمای هوا به ٢ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی (خراسان رضوی)؛ زهرا عنایتی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای منفی یک درجه سردترین و مه ولات با بیشینه دمای ٢٢ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان بردسکن با ۴٠ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: روز گذشته دمای هوای مشهد بین ۴ و ١٨ درجه گزارش شده که امروز دمای هوای این کلانشهر در گرمترین ساعات ١۴ درجه و در سردترین ساعات ٣ درجه خواهد بود. 

عنایتی ادامه داد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی امروز شاهد گذر ابر در سطح استان خواهیم بود و جو نسبتا پایدار برقرار است، اما از فردا افزایش ابر را خواهیم داشت و از ساعات شب بارش پراکنده باران و برف در دامنه‌های هزار مسجد دور از انتظار نیست. 

وی اضافه کرد: برای روزهای پنج‌شنبه و جمعه بارش پراکنده باران و برف برای مناطقی از شمال غرب و بخش‌هایی از مرکز استان پیش‌بینی می‌شود و انتظار داریم بیشتر بارش‌ها در دامنه‌های هزار مسجد رخ دهد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: از امروز روند کاهش دما آغاز شده است، اما فردا تغییرات قابل ملاحظه‌ای نخواهیم داشت و روزهای پنج‌شنبه و جمعه کاهش محسوس دما را خواهیم داشت. به گونه‌ای که در مناطق مستعد در سردترین ساعات شب دمای هوا به ٢ درجه سانتیگراد خواهد رسید. 

وی گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه افزایش سرعت باد را خواهیم داشت و طی این روزها کیفیت هوای شهر مشهد در شرایط ناسالم قرار می‌گیرد.

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست محیطی مشهد شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ٩۶ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ١٣٨ در شرایط ناسالم قرار دارد.

بیشترین بار آلودگی از ایستگاه مفتح با شاخص ١٣٩ گزارش شده است. همچنین ایستگاه‌های پایانه امام رضا (ع)، خاقانی، خیام شمالی و کریمی ناسالم است.