شناسهٔ خبر: 120928 - سرویس هوایی

در همایش مدیران کل فرودگاهی و ستادی از سوی معاونان شرکت فرودگاه‌ها تاکید شد:

تلاش برای اخذ گواهینامه فرودگاهی فرودگاه‌های بین المللی/ دولت، وزارتخانه و شرکت بر رضایتمندی مسافران حساس است

شرکت در همایش مدیران کل فرودگاهی و ستادی از سوی معاونان شرکت فرودگاهها بر تلاش برای اخذ گواهینامه فرودگاهی فرودگاه‌های بین المللی، جدیت در رفع معارضات و موانع فرودگاهی و همچنین توجه هرچه بیشتر به افزایش رضایت‌مندی مسافران فرودگاهی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، معاونان عملیات فرودگاهی و برنامه ریزی و نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در همایش مدیران ستادی و فرودگاهی که صبح امروز در تهران برگزار شد، موضوعات معاونت متبوع خود را مطرح و به بیان دغدغه ها در حوزه های مربوطه پرداختند.

تلاش برای اخذ گواهینامه فرودگاهی فرودگاه‌های بین المللی

معاون عملیات فرودگاهی گفت: با جدیت بدنبال ایجاد استانداردهای سازمان هواپیمایی برای اخذ گواهینامه فرودگاه‌های بین المللی هستیم.

فرشید گلیج اظهار کرد: فرودگاه های بین المللی تا تیرماه ۱۴۰۳ موظف به دریافت گواهینامه هستند، این در حالی است که از هم‌اکنون بدنبال ایجاد و ارتقای استانداردهای سازمان هواپیمایی و اخذ گواهینامه برای تعدادی از فرودگاه‌های بین المللی تا پایان سال هستیم.

وی گفت: فرودگاه‌ها مقوله استانداردها و دریافت گواهینامه با جدیت و بصورت جهادی پیگیری کنند.

 گلیج درخصوص آخرین وضعیت اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی گفت: همه روزه نیروهای این اداره کل در حال فعالیت هستند. در همین راستا خوشبختانه در عمل جلوتر از مصوبات و برنامه ها هستیم.

گلیج در خصوص سفرهای استانی خاطرنشان کرد:تمام مصوبات سفرهای استانی با جدیت پیگیری می‌شود و امور مصوب طبق زمان مشخص باید انجام شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت قرارداد پروژه های فرودگاهی تاکید کرد: مدیران فرودگاه‌ها در خصوص رفع معارضات و موانع پروژه‌ها اقدام جدی داشته باشند.

تابع‌جماعت: دولت، وزارتخانه و شرکت بر رضایتمندی مسافران حساس است

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی ضمن تاکید بر توجه هرچه بیشتر به افزایش رضایت‌مندی مسافران فرودگاهی، به معرفی فرودگاه‌های برتر در این زمینه پرداخت.

امیرحسین تابع‌جماعت با بیان اینکه یکی از ملاک‌های مورد توجه در بودجه‌بندی سال آینده فرودگاهی، موضوع رضایتمندی مسافران است،گفت: دولت مردمی و همچنین وزارت راه و شهرسازی و مدیریت ارشد شرکت فرودگاهها توجه ویژه ای به افزایش سطح رضایتمندی مسافران فرودگاهی دارد و روی این موضوع حساس است و مدیران فرودگاهی بایستی در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند. 

به گفته تابع‌جماعت، فرودگاههای اصفهان، بندرعباس، مهرآباد، تبریز، شیراز، مشهد، زاهدان، اهواز و یزد، فرودگاه‌های حائز رتبه های نخست تا نهم در جدول رتبه‌بندی ASQ هستند.

وی از حوزه اطلاع‌رسانی به مسافران به عنوان مشکل اصلی در فرودگاههای کشور یاد کرد.

به گزارش  شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، تابع جماعت با اشاره به استقبال ۳۸ شرکت دانش بنیان از فراخوان شرکت فرودگاهها برای استفاده از توان و دانش این شرکت‌ها، افزود: پس از بررسی طرح‌های این ۳۸ شرکت، با ۲۴ شرکت جلسات تخصصی را برگزار کرده ایم و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسیم. از مدیران فرودگاهی هم می خواهیم تا این فراخوان و زمینه های تعامل را به شرکت های دانش بنیان استانی خود به طور کامل معرفی کنند.

سرعت بخشیدن به فرایند واگذاری اماکن فرودگاهی برای پیشگیری از مشکلاتی نظیر تمدید قرارداد با بهره برداران، تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته برای افزایش درآمدهای غیرهوانوردی، هماهنگی انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری برای دریافت اطلاعات و آمار سریع مسافران، به‌روز رسانی و بازنگری تعرفه خدمات فرودگاهی، ضرورت هماهنگی مدیران فرودگاهی با اداره کل بازرگانی ستاد در زمینه واگذاری اماکن خارج از ترمینال فرودگاهی، رونمایی از سامانه سجاب در آینده نزدیک و اقدام برای ساخت ۲۴ هتل فرودگاهی به دنبال امضای تفاهم نامه میان شرکت فرودگاهها با وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، از دیگر موضوعاتی بودند که معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در این همایش به آنها اشاره کرد.