شناسهٔ خبر: 120969 - سرویس استان‌ها

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

اخذ ۹۱۴ فقره سند تک برگ اراضی دولتی استان اصفهان

عبدالحسین پارسایی راد - اصفهان معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در راستای تثبیت مالکیت اراضی دولتی استان اصفهان، امسال ۹۱۴ فقره اسناد مالکیت دفترچه‌لی تبدیل و اسناد تک برگی اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، عبدالحسین پارسایی‌راد، معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند، اظهار داشت: در این راستا تبدیل اسناد دفترچه‌ای اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به اسناد تک برگ یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل است.  

وی افزود: براین اساس و با توجه به تلاش‌های بعمل آمده، از ابتدای سال ۱۴۰۱ اسناد دفترچه‌ای به تعداد ۹۱۴ فقره به اسناد تک برگ تبدیل و تثبیت مالکیت ‌به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن شد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: اجرای کاداستر و سند دار شدن اراضی، بروز اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی را رفع می‌کند.  

وی خاطرنشان کرد: افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، بروزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم را می‌توان بخشی از اهداف مهم اجرای این قانون عنوان کرد.   

پارسایی‌راد در خصوص اقدامات بعمل آمده در راستای صیانت از حقوق بیت‌المال عنوان کرد: در پی دست درازی متصرفان به اراضی ملی و دولتی در سطح استان اصفهان، طرح دعوی و تکمیل پرونده برای متصرفین ۷۶ قطعه از اراضی دولتی انجام پذیرفت.