شناسهٔ خبر: 120985 - سرویس استان‌ها

با اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال صورت پذیرفت؛

بهره برداری از پروژه ساخت راه روستایی "علیم آباد – موچان" / جاده "قره کهریز" به محور "شازند-خمین" متصل شد

مرکزی علیم آباد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: با هدف تسهیل در تردد کاربران جاده ای، توسعه زیرساختهای حمل و نقل و تحقق مطالبه اهالی روستاهای بخش "قره کهریز" در شهرستان اراک، عملیات زیرسازی و آسفالت راه روستایی علیم آباد – موچان امسال شروع و با بهره برداری از آن جاده قره کهریز به محور شازند-خمین متصل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل این اداره کل با اشاره به تلاش های بعمل آمده ی خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم با هدف تحقق مطالبات مردم استان مرکزی در حوزه فعالیتهای راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پروژه ساخت راه روستایی "علیم آباد – موچان" به طول سه کیلومتر با صرف اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد ریال اتمام و به بهره برداری رسید.

وی افزود: این طرح نیز از مطالبات چندین ساله روستاهای واقع در این منطقه بود که امسال با پیگیری های بعمل آمده و تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز، عملیات زیرسازی، اجرای بیس و آسفالت این محور انجام شد تا گام ارزشمند دیگری برای خدمت و توسعه مناطق کم برخوردار استان مرکزی برداشته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح، جاده قره کهریز شهرستان اراک به محور شازند-خمین متصل شد تا راه ارتباطی جدیدی بین سه شهرستان اراک، شازند و خمین ایجاد شود که بی شک در توسعه ارتباطات و مبادلات اقتصادی بین این شهرستانها بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح حدود ۸۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون فقط ۲۵ میلیارد ریال برای آن تخصیص یافته که امیدواریم با تخصیص مابقی اعتبار هزینه شده، اجرای چنین اقداماتی در سایر نقاط استان نیز تسریع یافته و شاهد توسعه راههای ارتباطی در استان مرکزی باشیم.

جهانی در تکمیل صحبتهای خود گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به توسعه و ساخت راههای روستایی برای محرومیت زدایی از روستاها شده است که این امر در استان مرکزی با هم افزایی فرمانداران و بسیج سازندگی استان قوت بیشتری گرفته که نتیجه آن رشد اقتصادی در روستاها و مهاجرت معکوس از شهر به روستا برای آبادانی هرچه بیشتر است.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته برای ساخت و آسفالت راههای روستایی، طبق آخرین بررسی های بعمل آمده، سهم برخورداری راههای روستایی استان مرکزی از مسیر آسفالته ۱۰ درصد از میانگین کشوری بیشتر است که این نشان از تلاش شبانه روزی مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برای خدمت بی وقفه دارد.