شناسهٔ خبر: 120991 - سرویس استان‌ها

در ۸ماهه سالجاری انجام شد؛

افزایش ۲۹درصدی جابجایی مسافر در سیستان و بلوچستان 

ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  سیستان و بلوچستان از جابجایی یک میلیون و ۹۲۲هزار و ۶۸۷ نفر مسافر طی ۸ماهه سالجاری در استان خبر داد که این میزان حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، علیرضا کیخا با بیان اینکه در حال حاضر ۳پایانه مسافری در زاهدان، زابل و سراوان فعالیت می کنند اظهارداشت :بر اساس آمار موجود،۵۰درصد سفرهای ثبت شده در این مدت به مقاصد درون استانی و ۵۰ درصد به مقصد برون استانی انجام شده است. 

وی ضمن اشاره به فعالیت ۶۲ شرکت، موسسه و شعب مسافری در حوزه تحت پوشش‌ این اداره کل، ادامه داد:  بیش از ۲هزار راننده در بخش مسافری و بیش از هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی فعال نسبت به جابجایی مسافرین اقدام می نمایند. 

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان افزود: در راستای سفر ایمن مسافران در محورهای مواصلاتی با ناوگان حمل و نقل مسافری اعم از اتوبوس ،مینی بوس و سواری طرح کنترل و نظارت هم در محل پایانه های مسافربری و هم در طول محورهای مواصلاتی تحت پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بصورت مستمر انجام می‌شود.  

کیخا در خاتمه یادآور شد:مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکتها و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.