شناسهٔ خبر: 121052 - سرویس استان‌ها

با توجه به لغز ندگی جاده ها براثر برف و باران:

سرعت مطمئنه و احتیاط تصادف را کاهش می دهد

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به شرایط جوی ناپایدار استان و بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده ها از رانندگان درخواست کرد با رعایت سرعت مطمئنه و احتیاط لازم در رانندگی از تصادفات و سوانح جاده ای پیشگیری کنند

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی با بررسی وضعیت جاده ها از طریق دوربین های نظارت تصویری مرکز مدیریت راههای استان گفت: در شرایط برفی و بارانی و بدلیل لغزندگی جاده ها احتمال افزایش تصادفات دور از انتظار نیست لذا رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و صبر و گذشت این حوادث را کاهش می دهد.

به گفته وی، ۱۰ اکیپ راهداری و ترابری، حدود یکصد دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین و ۱۵۰ راهدار بطور مستقیم در مناطق برفگیر و کوهستانی حضور داشته و عملیات راهداری را انجام می دهند و ۵۰ نفر نیز غیرمستقیم این عملیات را پشتیبانی می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: هم اینک در محورهای سرعلی آباد جاده گرگان- شاهرود به سمت چهارباغ، گردنه خوش ییلاق، گردنه اولنگ، جنگل گلستان، دوزین، افراتخته، درازنو بطور متوسط بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر برف باریده است.

مصدقی با بیان اینکه طبق پیش بینی های هواشناسی این شرایط از بعدازظهر امروز تا شب شدت می گیرد، ادامه داد: عملیات شن و نمک پاشی نیز توسط ماشین آلات راهداری مختص زمستان بطور مستمر در سطح این جاده ها در حال انجام است.

وی افزود: آبگرفتگی های موضعی هم در مناطق پایین دست مانند جاده علی آباد به گرگان، محدوده آق قلا و حاشیه راهها وجود دارد که عوامل راهداری در حال رفع آنها هستند.

مصدقی با تاکید به پرهیز از سفرهای غیرضروری گفت: در صورت سفر تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی به همراه داشته و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی، تلفن گویای ۱۴۱ و تلفن ثابت ۰۱۷۳۲۴۸۰۰۱۹ مرکز مدیریت راههای استان در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به کاربران جاده ای از وضعیت راههاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان پس از بررسی وضعیت جاده ها از طریق مرکز مدیریت راهها عازم محورها شد تا بصورت میدانی نیز از وضعیت ترافیکی و فیزیکی آنها در این شرایط بازدید داشته باشد.