شناسهٔ خبر: 121071 - سرویس استان‌ها

در راستای سرعت بخشی به اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان انجام پذیرفت؛

الحاق ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان اصفهان 

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از الحاق ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اظهار داشت: با اقدامات بعمل آمده تاکنون اراضی مورد نیاز برای ۹۱ هزار و ۸۱۸ واحد با احتساب شهرهای جدید و ۴۱ هزار و ۵۴۱ واحد در شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، تامین شده است.  

وی اذعان داشت: به همین منظور و در جهت سرعت بخشی به تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن، در سطح استان اصفهان تا کنون ۴۷۱ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با استفاده از تجارب مسکن مهر، در طرح نهضت ملی مسکن سعی شده است تمام اراضی این طرح نزدیک شهرها و مجاور خدمات زیربنایی و روبنایی شهری باشد و زمین‌های الحاقی نیز مورد تایید تمام کمیسیون‌های تخصصی شهرسازی استانی و کشوری است.  

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رفع کمبود اراضی طرح نهضت ملی مسکن، استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی است گفت: ماده ۱۰ قانون جهش تولید به این موضوع پرداخته و صراحتاً اعلام کرده است که با درخواست وزارت راه و شهرسازی، ادارات و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند ظرف ۲ ماه اراضی مربوطه را در اختیار آن وزارتخانه قرار دهند.    

قاری‌قرآن بیان داشت: مطابق با این قانون چنانچه دستگاه‌های مربوطه در موعد مقرر اقدام نکنند، اداره ثبت اسناد و املاک موظف است اسناد این اراضی را به نام دولت با نمایندگی وزارت راه و شهرسازی صادر کند.