شناسهٔ خبر: 121078 - سرویس استان‌ها

طی ۸ماهه سالجاری؛

افزایش ۱۳ درصدی نظارت و کنترل بر ناوگان حمل ونقل عمومی در سیستان و بلوچستان 

کنترل و نظارت ناوگان حمل ونقل عمومی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از نظارت و کنترل ۲هزار و ۴۲۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در ۸ماهه سالجاری در این استان خبرداد که رشد ۱۳ درصدی رانسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، یاسر محمد حسنی با اشاره به اینکه این میزان کنترل و نظارت در قالب ۱۳۷ مانور در سطح محورهای مواصلاتی انجام شده،اظهارداشت:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری،رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی ،جعبه کمک‌های اولیه ،کپسول آتش‌نشانی ،اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:این طرح با هدف بازدارندگی، شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: با توجه به آغاز فصل سرما ، بروز شرایط نامساعد جوی در محورهای مواصلاتی و جلوگیری از سوانح و حوادث جاده ای ، رانندگان باید کنترل بیشتری بر وسایل نقلیه از لحاظ دارا بودن تجهیزات ایمنی سالم بر اساس نظریه مدیر فنی هنگام صدور بارنامه و صورت وضعیت داشته باشند.

محمدحسنی یاد آورشد:نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و باشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.