شناسهٔ خبر: 121087 - سرویس استان‌ها

در هشت ماهه اول سال جاری صورت پذیرفت :

جابه‌جایی بیش از ۲میلیون ۶۸۰ هزار نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ازجابه‌جایی دو میلیون ۶۸۰هزار و ۴۱ مسافر در استان از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (راهداری مازندران)، عیسی خادمی اظهار داشت: جابه‌جایی ۲میلیون و۶۸۰ هزار و ۴۱ نفر مسافر در قالب ۵۲۱هزار و ۸۱۸ سفر انجام شده است و از این تعداد مسافر؛ تعداد۸۵۹هزار و ۹۰۶ نفر با وسیله نقلیه اتوبوس و۸۵۳هزار ۹۹۰ نفر با مینی بوس و یک میلیون و ۲۳۶هزار و ۱۴۵ نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند .

وی افزود : فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است ، توصیه می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، رانندگان حرفه ای ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده نمایند .

مهندس عیسی خادمی ضمن اعلام این مطلب بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود : سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود .

وی در ادامه خاطر نشان ساخت : در بخش جا بجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است ، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به آن ها ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است .

مهندس خادمی گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین حمل ونقل هستند .

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: در مازندران۲۱۰ شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر فعالیت دارند .

وی در پایان افزود : مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافربین شهری از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی گردد .