شناسهٔ خبر: 1211 - سرویس مسکن و شهرسازی

در سمپوزیوم «تاب آوری شهری در مقابل تغییرات اقلیمی» مطرح شد

حناچی: شهرهای‌ ایران باید در افزایش کیفیت رقابت کنند نه در کسب درآمد و افزایش تراکم

پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: باید به جایی برسیم که شهرهای ایران نه در کسب درآمد و افزایش تراکم بلکه در افزایش کیفیت با هم رقابت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیروز حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی 12 شهریور ماه در سمپوزیوم «تاب آوری شهری در مقابل تغییرات اقلیمی» که در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد گفت: آنچه در عمل اتفاق می‌افتد در بسیاری موارد با مفاهیم علمی که در سمینارها و کنفرانس‌ها مطرح می‌شود تفاوت دارد و ما باید تلاش کنیم این فاصله را پر کنیم.

وی تاکید کرد: ما نیاز داریم مفاهیم جدیدی را که در دنیا مطرح است، مورد گفتگو قرار دهیم. نگرانی ما از آنجا ناشی می‌شود که در مواردی می‌بینیم در اداره شهرهای‌مان در مسیر درستی حرکت نمی‌کنیم و جهت‌گیری صحیحی نداریم. باید به جایی برسیم که شهرهای ایران نه در کسب درآمد و نه در افزایش تراکم بلکه در افزایش کیفیت با هم رقابت کنند.

همچنین فرزانه صادق مدیرکل دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی در ابتدای این سمپوزیوم که از سوی دفتر معماری و طراحی شهری وزارت راه و شهرسازی با مشارکت شرکت مشاور آر. یو. پی. دی از آلمان برگزار شد گفت: به منظور عملیاتی کردن اقدامات ترویجی معاونت معماری و شهرسازی تصمیم گرفته شد با برقراری ارتباط با متخصصین و به اشتراک گذاشتن اطلاعات روز، تعامل دو جانبه‌ای با کارشناسان استانی و مدیریت شهری ایجاد کنیم. انتخاب موضوع این سمپوزیوم هم با توجه به موضوعاتی از قبیل سرعت روز افزون تغییر کاربری‌ها، توسعه‌های شهری بی‌ضابطه،  بلند مرتبه‌سازی بی‌ضابطه و بی‌توجهی به اقلیم مطرح شده است.

 سمپوزیوم «تاب‌آوری شهری در مقابل تغییرات اقلیمی» با موضوع تغییرات اقلیمی شهرها، خرد اقلیم‌های شهری، آسایش حرارتی، تاب آوری شهرها در برابر تغییرات اقلیمی و همچنین حکمروایی شهری و نقش مشارکت مردمی در دو بخش صبح و عصر چهارشنبه 12 مرداد در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.