شناسهٔ خبر: 121116 - سرویس استان‌ها

از محل تهاتر یا فروش املاک و اراضی دولتی

۵۰۰ میلیاردتومان به آزادراه شیراز -اصفهان اختصاص می یابد

500میلیاردتومان از محل تهاتر یا فروش املاک و اراضی دولتی به آزادراه شیراز اصفهان تزریق می شود مدیرکل راه و شهرسازی گفت: بنا به دستور وزیر وقت، اداره کل راه و شهرسازی فارس مکلف شده که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر یا فروش املاک و اراضی دولتی برای تزریق به پروژه آزادراه شیراز – اصفهان تامین کند که این کار در حال طی روال قانونی خود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، محمودرضا طالبان مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص روند اجرای آزادراه شیراز – اصفهان به خبرنگار ایرنا گفت: این پروژه در حقیقت بخش مهمی از کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور است که تکمیل آن ارزش اقتصادی بالایی برای کشور خواهد داشت و با تکمیل آن، گام مهمی در جا به جایی مسافر و ترانزیت کالا از استان‌های جنوبی و بنادر به مرکز و شمال کشور برداشته خواهد شد

مدیرکلراه و شهرسازی فارس افزود: البته بر اساس روند پیشرفت پروژه و سرعت کار، این پروژه می بایست سال گذشته از قطعه یک تا ۶ آماده بهره برداری می شد که افزایش قیمت مصالح از یک سو و کمبود منابع مالی از سوی دیگر این کار را به تاخیر انداخت

طالبان اضافه کرد: امروز مجموعه مدیران کشوری و استانی تمام توان خود را به کار گرفته اند تا از مجموع ۲۲۵ کیلومتر این پروژه ۲۱۲ کیلومتر آن در ۶ قطعه به بهره برداری برسد

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه را حدود سه هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: نیمی از این اعتبار صرف تکمیل قطعه اول تا ششم و نیم دیگر نیز صرف اجرا و تکمیل قطعه پایانی پروژه آزادراه شیراز – اصفهان یعنی قطعه هفت و قطعه نخست آزادراه شیراز – بوشهر یعنی قطعه هشت خواهد شد.

او بیان کرد: با توجه به اهمیت قطعه هفت آزادراه به دلیل نقشی که در اتصال قطعه ۶ به شیراز و اتصال آزادراه شیراز – اصفهان به آزادراه شیراز – بوشهر دارد، اجرا و تکمیل این قطعه که هم اینک حدود ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با جدیت دنبال می شود.

وی تصریح کرد: اجرای قطعات یک تا ۶ آزادراه شیراز اصفهان تاکنون افزون بر هشت هزار میلیارد تومان هزینه داشته که امیدواریم با توجه به اهتمام ویژه دولت سیزدهم به این پروژه، تامین اعتبارات مورد نیاز جهت تکمیل قطعه هفت و در ادامه اجرای قطعه هشت یا قطعه نخست آزادراه شیراز بوشهر را شاهد باشیم که از ابتدای جاده قلات تا حوالی خانه زنیان را شامل می شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس هم گفت: با توجه به اهمیت آزادراه شیراز – اصفهان و تاثیری که در کاهش زمان سفر، کاهش طول مسیر، افزایش ایمنی سفر و کاهش هزینه ها دارد، همه تلاش و کوشش خود را به کار بسته ایم که با تامین اعتبار آزادراه، شاهد افتتاح این پروژه تا پایان سال باشیم.

محمودرضا طالبان افزود: ساخت این پروژه با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع آغاز شد و تا این مرحله که پروژه در ۶ قطعه نخست حدود ۹۵ درصد و در قطعه هفت نیز حدود ۵۰ درصد پیشرفت دارد اعتباراتی از سوی هم وزارت راه و شهرسازی، هم وزارت دفاع و در مقطعی با ورود سرمایه گذار جدید یعنی شرکت عمران شهرهای جدید توسط این شرکت تامین شد.

اوادامه داد: در بحث سهم وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی قول داد که از محل منابع دولتی مبالغی را پرداخت کند که تاکنون یک سوم آن پرداخت شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: وزارت دفاع نیز باید به همین میزان اعتبار تامین و به پروژه تزریق کند.

طالبان ادامه داد: اینکه بنا است با فروش املاک و اراضی دولتی نسبت به تامین اعتبار پروژه اقدام کنیم بیانگر اهمیت پروژه و اهتمام دولت به تکمیل و افتتاح این پروژه مهم است که امیدواریم با پیشرفت مطلوب کارها تا پایان امسال شاهدزیربارترافیک رفتن۶ قطعه نخست آزادراه شیراز – اصفهان باشیم