شناسهٔ خبر: 121194 - سرویس استان‌ها

۳۲ شهر خوزستان تحت پوشش طرح بازآفرینی شهری قرار گرفتند

استاندار خوزستان استاندار خوزستان با تاکید بر ارتقای توسعه شهری گفت: ۳۲ شهر تحت پوشش طرح جامع بازآفرینی شهری قرار گرفتند و طرح جامع مطالعاتی هشت شهر دیگر نیز انجام شده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت و راه و شهرسازی (خوزستا)، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان با اشاره به برخورداری عادلانه همه محلات از خدمات گفت: ۱۲۳ محله در ۱۹ شهر استان در طرح ملی توسعه و تحول اجتماع محور قرار گرفتند که اقدامات صورت گرفته در این شهرها و محلات و روند پیشرفت طرح در آن‎‌ها از سوی دستگاه‌های متولی تحت رصد مستمر قرار می‌گیرد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که این طرح در کنار طرح بازآفرینی شهری، روند نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را سرعت ببخشد.

خلیلیان همچنین با اشاره به محقق شدن پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عوارض حق آلایندگی استان پس از سال‌ها، به عنوان اقدامی مهم در استان گفت: با پیگیری‌های که در چند ماه گذشته انجام دادیم عوارض آلایندگی استان را گرفتیم و آن را براساس ۲ شاخص جمعیت و دوری و نزدیکی از مرکز آلایندگی میان مناطق مختلف استان توزیع کردیم.

وی با بیان این که همه نقاط استان از این اعتبار بهره‌مند شده‌اند خاطرنشان کرد: عوارض حق آلایندگی میان همه شهرهای استان و  همه روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری پرداخت شده و توزیع متوازن اعتبارات در سطح استان صورت گرفته تا به یاری خداوند شاهد اقدامات اساسی در استان به ویژه در زمینه توسعه زیرساخت‌ها و تحت پوشش قرار گرفتن مناطق حاشیه‌ای و کم برخودار باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزهای صورت گرفته برای هزینه‌کرد این اعتبار بیان کرد: این اعتبار متناسب با اولویت شهرها و روستاهای اختصاص یافته و می‌توان گفت براساس آن ریل‌گذاری توسعه شهری و روستایی خوزستان انجام شده است.