شناسهٔ خبر: 121236 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

کاهش بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز /کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما و آغاز بارش برف از روز پنجشنبه

ابر و باران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز برای امروز خبر داد و گفت: بارش‌ها در غرب مازندران، گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت جوی امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر و روزهای آتی پرداخت و گفت: از امروز بارش‌ها در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: بارش‌ها در غرب مازندران، گیلان، شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی ادامه خواهد داشت و با توجه به تداوم فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهار محال و بختیاری، فارس،نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان، جزایر غربی خلیج فارس و تنگه هرمز، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید رخ می‌دهد.

رفیعی ادامه داد: در دامنه‌های زاگرس در استان‌های لرستان، همدان، مرکزی، قم، اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبارهای پراکنده خواهیم داشت و بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: روز چهارشنبه انتظار می‌رود در ایلام، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده رخ دهد و در جزایر خلیج فارس، بوشهر و استان‌های فاس و کرمان بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی خبر داد و گفت: روز شنبه با توجه به تقویت سامانه بارشی در جنوب شرق کشور در جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هم بارش رخ می‌دهد.

به گفته رفیعی، از نظر شرایط دمایی روزهای پنجشنبه تا شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای و بارش برف در مناطق مرتفع را تجربه خواهیم کرد.

وی خاطر نشان کرد: آب‌های خلیج فارس و دریای خزر تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم است و در مناطق ساحلی و دور از ساحل در بوشهر و خوزستان از امروز تا روز پنجشنبه با توجه به وزش باد و رگبار و رعد و برق، افزایش ارتفاع موج و مخاطراتی مثل خطر غرق شدن شناگران و شناورهای سبک و نیمه سنگین وجود دارد که فعالان دریایی و صیادان باید توجه لازم را داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را تا قسمتی ابری اعلام کرد و گفت: به تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد را شاهد خواهیم بود.

رفیعی ادامه داد: بیشینه دمای پایتخت امروز به ۷ درجه بالای صفر و کمینه دما نیز به ۳ درجه رسید.

وی افزود: سردترین نقطه کشور امروز دیزین بالا و فریمان با کمینه دمای ۱۱ درجه زیر صفر بودند.