شناسهٔ خبر: 121238 - سرویس استان‌ها

پیگیری اعتبارات ساخت راه‌های سیستان و بلوچستان در سازمان برنامه و بودجه

دیدار نمایندگان و مدیر کل سیستان با مسئولان برنامه بودجه نمایندگان مردم استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیر کل راه و شهرسازی شمال این استان به منظور پیگیری اعتبارات ساخت راههای این استان با معاونین زیربنایی و اقتصادی و همچنین قائم مقام سازمان برنامه وبودجه کشور دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، با هدف پیگیری اعتبارات پروژه های راهسازی استان سیستان و بلوچستان دکتر حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر اسماعیل حسین زهی نماینده مردم خاش، تفتان، میرجاوه و بخش های نصرت آباد و کورین زاهدان در مجلس شورای اسلامی و عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان در محل سازمان برنامه و بودجه کشور با آقایان امانی معاون زیربنایی، ممبینی قائم مقام سازمان برنامه وبودجه کشور و پور محمدی معاون اقتصادی سازمان دیدار و گفتگو کردند.

گفتنی است در این دیدار اعتبارات ساخت راههای استان سیستان و بلوچستان در سالجاری و سال آینده مورد بررسی قرار گرفت.

 همچنین مسئولان سازمان و برنامه و بودجه کشور در این دیدار جهت استفاده از ظرفیت ماده ۵۶(دریافت وام )قانون بودجه برای محور زاهدان_ میرجاوه _بم قول مساعد دادند.

 افزایش جهشی راه‌های دوبانده در استان سیستان و بلوچستان از اقدامات شاخص سه سال اخیر در این استان است به طوری که بیش از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در این مدت در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

اتصال شمال به جنوب سیستان و بلوچستان از آن زیرساخت‌های ارتباطی است که می‌تواند باعث افزایش تجارت و ترانزیت به عنوان دو محور توسعه در استان شود زیرا ظرفیت مرز با کمک این راه‌ها  قابلیت های اقتصادی بسیاری در بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی ایجاد می‌کند.

این استان با داشتن ۱۱ درصد وسعت کشور به عنوان چهار راه حمل و نقل بین الملل از تردد بالایی برخوردار است از این رو قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور های شمال - جنوب و شرق - غرب کشور محسوب می شود. 

در حال حاضر حدود ۱۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۴ کیلومتر راه فرعی در محورهای  زابل - زاهدان ، زاهدان - بیرجند ، میرجاوه - زاهدان - بم و زاهدان - خاش ، اسکل آباد - گوهرکوه_ بزمان ، زابل - زهک و روتک توسط اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.

رشد شتابان ساخت بزرگراه به عنوان اولویت نخست پروژه های زیربنایی سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص به موقع اعتبارات است تا بزودی با بهره گیری از این مزیت این استان به سکوی اقتصادی منطقه تبدیل شود.

 پیگیری اعتبارات ساخت راه‌های سیستان و بلوچستان در سازمان برنامه و بودجه

 پیگیری اعتبارات ساخت راه‌های سیستان و بلوچستان در سازمان برنامه و بودجه