شناسهٔ خبر: 121249 - سرویس استان‌ها

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

پیشرفت ۱۹ درصدی قطعه ۳۰ کیلومتری از باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس

بهزاد شاهسوندی - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر از باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس با پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصدی در دست اجرا قرار دارد که تا کنون ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت احداث باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس اظهار داشت: با توجه به اینکه دو بانده شدن این محور موجب افزایش ایمنی در تردد و جلوگیری از وقوع تصادفات رخ به رخ می شود، احداث و تکمیل این پروژه یکی از اولویت های اداره کل راه و شهرسازی استان است.  

وی با بیان اینکه طول کل مسیر ۲۵۳ کیلومتر است اذعان داشت: تا کنون احداث باند دوم ۱۲۱.۱ کیلومتر این محور به اتمام رسیده.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص مشخصات فنی این پروژه به عرض مسیر سواره رو ۷.۳۸ متری و عض اساس اتمام شده ۱۱.۷۲ متری اشاره کرد و گفت: احجام کار شده در قطعات بهره برداری شده این پروژه شامل یک میلیون و ۲۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، بیش از یک میلیون و ۶۴۵ هزار مترمکعب خاکریزی، بیش از ۴۳۵ هزار مترمکعب زیراساس و اساس و چهار هزار و ۳۶۰ مترمکعب بتن ریزی بوده است.  

وی با بیان اینکه برای این میزان از پروژه تا کنون ۴۲۳ میلیارد تومان هزینه شده است عنوان کرد: بیش از ۲۴۹ تن آسفالت و ۶۷۵ تن آرماتوربندی برای ۱۲۱.۱ کیلومتر بهره برداری شده از این پروژه به کار رفته است.  

شاهسوندی بیان داشت: در حال حاضر ۳۰ کیلومتر دیگر از این محور با پیشرفت فیزیکی ۱۹ درصد در دست اجرا قرار دارد که تا کنون ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.  

وی گفت: احجام در دست اجرا شامل ۲۲۰ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکبرداری، ۴۵۹ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۱۷ هزار مترمکعب زیراساس و اساس، دو هزار و ۳۴۰ مترمکعب بتن ریزی، ۶۶ هزار مترمکعب بتن غلطکی، بیش از ۳۳ هزار تن آسفالت و ۲۶۰ تن آرماتوربندی است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان ابراز داشت: مطابق با برآورد انجام کار براساس فهرست سال ۱۴۰۱، برای باقیمانده این پروژه به طول ۱۰۹ کیلومتر ۸۷۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.  *معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر 30 کیلومتر از باند دوم محور نایین- انارک- خور- طبس با پیشرفت فیزیکی 19 درصدی در دست اجرا قرار دارد که تا کنون 25 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.