شناسهٔ خبر: 121299 - سرویس جاده‌ای

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد؛

رشد ۲۴ درصدی روکش آسفالت گرم تقویتی در راه‌های شریانی کشور

اکبری معاون راهداری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با اجرای پروژه های لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی کشور طی ۸ ماهه ابتدای سال جاری، بالاترین عملکرد حوزه راهداری کشور در زمینه لکه‌گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی در مدت مشابه طی پنج سال اخیر ثبت شد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه طی هشت ماهه سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱، حدود ۳۵۳۰ کیلومتر روکش آسفالت گرم تقویتی در راه‌های شریانی کشور اجرا شده است اظهار داشت: این عملکرد در مقایسه با ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به رغم اختلاف چهار ماهه، حدود ۲۴ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در همین مدت (هشت ماهه) بیش از ۲۸۰۰ کیلومتر روکش حفاظتی نیز در راه‌های شریانی کشور اجرا شده است که درمقایسه با عملکرد ۱۲ ماهه سال گذشته، حدود ۵۵ درصد رشد نشان می دهد، همچنین طی مدت مذکور حدود ۵۱۶۰ کیلومتر لکه‌گیری و درزگیری در راه‌های شریانی اجرا شده است که این رقم نیز در مقایسه با عملکرد ۱۲ ماهه سال قبل بیش از ۲۶ درصد رشد داشته است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: در مجموع در هشت ماهه سال جاری حدود ۱۱۵۰۰ کیلومتر انواع اقدامات لکه گیری و روکش آسفالت و نگهداری رویه راه‌های شریانی کشور انجام شده است و پیش بینی می شود این عدد در پایان سال‌جاری به بیش از ۱۳ هزار کیلومتر برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: طی هشت ماهه سال جاری درصد تحقق برنامه­ تنظیمی برای کل ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ در بخش روکش آسفالت گرم حدود ۱۰۰ درصد، روکش حفاظتی حدود ۷۰ درصد و لکه گیری و درزگیری حدود ۱۳۰ درصد بوده است. تناژ قیر مصرفی از ابتدای سال (۸ ماهه) نیز حدود ۲۰۰ هزار تن در راه‌های شریانی بوده است.

به گزارش سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای، اکبری تصریح کرد: به لحاظ تناژ کل آسفالت پخش شده در راه‌های شریانی کشور، در هشت ماهه ابتدای سال جاری حدود ۳/۴ میلیون تن آسفالت گرم اجرا شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری رکورد جدیدی در مجموع عملکرد نسبت به عملکرد پنج سال گذشته در این حوزه به ثبت برسد. مجموع اعتبار هزینه شده در زمینه نگهداری رویه راه‌های شریانی طی هشت ماه سال جاری نیز حدود ۱۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.