شناسهٔ خبر: 121310 - سرویس استان‌ها

در راستای طرح راهداری زمستانه انجام شد:

برگزاری کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در لرستان

کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در لرستان کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری در لرستان با حضور حبیب جمشیدی نماینده ویژه دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان)، صبح امروز ۱۵ آذرماه ، کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین آلات راهداری با حضور حبیب جمشیدی نماینده ویژه دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بعنوان مدرس، شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان،زارعی فرمانده پلیس راه استان، پازوکی مدیر کل بحران استانداری و معاونین ، روسای ادارات ستادی و شهرستانی و رانندگان سنگین و نیمه سنگین شهرستانها استان برگزار شد.

مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان در این کارگاه آموزشی اظهار داشت: از زحمات همکاران که در گرم و سرما ، تعطیلات نوروز،  تعطیلات تابستانی ، اربعین و در همه شرایط بعنوان فرشتگان نجات بی وقفه در تلاش هستند و تمام مشکلات را با جان دل می پذیرند که راه را برای کاربران جاده ای و همه هم وطنان باز کنند نهایت تشکر و قدردانی را دارم.

وی ضمن تشکر از زحمات فرماندهی پلیس راه لرستان بیان کرد:پلیس راه و راهداری دو مجموعه ای هستند که همواره  در کنار هم تمام تلاش خود را در راستای خدمت رسانی مردم به انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان تصریح کرد: در راستای سخنان مقام معظم رهبری  مبنی بر رونق اقتصادی و تامین مایحتاج مردم ، در حوزه ی جابجایی کالا بیش از سه میلیون ۵۰۰ هزار تن کالا طی ۳۰۸ سفر در ۸ ماهه نخست امسال جابجا شده است.

شیروانی اضافه‌کرد: یک میلیون و ۴۰۰ هزار مسافر  طی ۱۸۰ سفر و همچنین  ۴۵ هزار زائر در ایام اربعین در مدت زمان کوتاه جابجا شده است.

وی بیان داشت: در حوزه روستایی ۲۲۰ کیلومتر از خردادماه امسال تا الان زیرساخت راه صورت گرفته و ۱۶۰ کیلومتر آسفالت انجام شده است که توانستیم مقام نخست کشور در حوزه راه روستایی را کسب نماییم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان لرستان بیان کرد: در اعطای تسهیلات جهت بروز کردن ناوگان تبصره ۱۸ ، توانستیم در حوزه حمل و نقل و مقام اول را در کشور کسب کنیم در این راستا توانستیم بسیاری از ناوگان مینی بوس و اتوبوس  استان را بروز نماییم

مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در این کارگاه گفت: در سیل های سال ۹۸ که در فروردین و اسفندماه در استان لرستان به وقوع پیوست بالغ بر 15هزار میلیاردتومان به زیرساخت ها و بخش های خسارت وارد شد.

وی افزود: به دلیل محدودیتهای اعتباری که وجود داشت ۱۶۵۰ میلیارد تومان یعنی تقریبا ده درصد آن انجام شد.

پازوکی ادامه داد: علیرغم این موضوع ۱۳۷۲پروژه بنام در استان اجرا شدو با وجود این اعتبارات محدود بسیاری از پروژه ها در استان اصلاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان تصریح کرد: امسال هم در مرداد ماه که بارندگی داشتیم بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت های استات ازجمله بخش های کشاورزی ،راههای روستایی و عشایری وارد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سیل مردادماه امسال ۲۶ استان درگیر شده که همه این ها قابل جبران نیستند، لذا باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

در ادامه مراسم سرهنگ زارعی رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان لرستان با بیان اینکه طرحهای که اجرا می شوند، معمولا  در دوره های زمانی که بسیار حساسیت دارند، اظهار داشت: گفت: طرح زمستانه هرساله با همکاری عوامل راهداری و پلیس راه از ۱۵آذرماه اجرا می شود .

وی ادامه داد: طرح زمستانه در زمان بسیار خاصی و حساسیت بالایی دارد و کوچکترین غفلت ما باعث می شود جان انسانی در خطر بیافتد.

زارعی تصریح کرد:در کنار این شرایط به دلیل وجود راه های کوهستانی و راه های سخت و دشوار تمامی دستگاههای مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.