شناسهٔ خبر: 121333 - سرویس هوایی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به مناسبت سالروز جهانی هواپیمایی:

سیر تحولات در صنعت هوانوردی ایران در سایه همت والای متخصصان توانمند ایرانی محقق شده است

محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری سیر تحولات در صنعت هوانوردی ایران را در سایه همت والای متخصصان توانمند ایرانی دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پیامی روز جهانی هواپیمایی کشوری را تبریک گفت.

در متن این پیام آمده است:

"در سالروز جهانی هواپیمایی کشوری پیام تبریک خود را با نگاهی قدرشناسانه تقدیم حضور شما فعالان عرصه صنعت هوایی ایران می دارم؛ چرا که در طول سالهای پر از فشار، تهدید و تحریم، توانسته اید با اجرای بهینه امور و البته به پشتوانه دانایی و تعامل سازنده تان، چراغ این صنعت را همواره روشن نگه داشته و اقتدار و صلابت ایران اسلامی را محفوظ بدارید و مصداق این مهم سیر تحولات در صنعت هوانوردی ایران است که تحقق آن در سایه همت والای شما متخصصان توانمند ایرانی میسر گشته است.

نیک می دانیم؛ فعالیت در صنعت هوانوردی ایران یکی از دشوارترین فعالیت ها در مقایسه با سایر صنایع است. و این تفاوت، از تبعیض ها و مانع تراشی های غرب علیه ایران با مقاصد سیاسی حاصل شده است. اما شما با تکیه بر توان ملی و بهره برداری مناسب از فرصت های رشد و توسعه همراه با رعایت استانداردهای لازم، در این مسیر سخت قامت افراشته، موانع پیش رو را پشت سر نهاده و در طی این طریق صعب العبور بر مشکلات فائق آمدید و موجبات اقتدار و تحکیم پایه های این صنعت را فراهم آوردید.

بی شک صنعت حمل و نقل هوایی یکی از نیروهای محرکه اقتصاد هر کشور به شمار می‌رود. در این روز عهد می بندیم با "نوآوری و ایجاد توسعه پایدار در هوانوردی"، نگاهی نو و اندیشمندانه به ریل گذاری مناسب و هم افزایی تمامی بخش های صنعت هوانوردی، براساس شعار ایکائو که بر "اتحاد و یکپارچی در هوانوردی" همچنین "گسترش و پویایی فرهنگ امنیت هوانوردی" تاکید دارد با استفاده از توان ارائه دهندگان خدمات هوانوردی از جمله شرکت های دانش بنیان پویشی متفاوت با تخصص، دقت، همت و حمیت شاهد باشیم.

به امید روزی که میهن عزیزمان به پاس فداکاری های تمامی عزیزان زحمت کش عرصه صنعت هوانوردی بتواند به پیشرفت مضاعف نائل آمده و در زمینه علم، اقتصاد و صنعت در رتبه های نخستین نه تنها در منطقه بلکه در کشورهای عضو ایکائو قرار گیرد.

همچنین مناسب است در این پیام، روز دانشجو و تقارن آن با روز جهانی هواپیمایی کشوری را به کلیه دانشجویان که سرمایه آینده کشور بوده و ان شااله مدیریت و هدایت این صنعت را در آینده با دستان پرتوانشان اداره خواهند کرد، تبریک عرض نموده و همت تمامی متخصصان و کارشناسان و مدیران صنعت بزرگ هوانوردی کشور به ویژه همکاران خودم در سازمان هواپیمایی کشوری را ارج نهاده و از خداوند متعال برای نظام مقدس جمهوری اسلامی سربلندی و برای صنعت حمل‌ونقل هوایی کشور، روزهایی روشن و پرافتخار مسألت می‌نمایم.

دستان یکایک شما را می فشارم و قدردان دلسوزی‌ها و مجاهدت‌هایتان هستم."