شناسهٔ خبر: 121348 - سرویس استان‌ها

مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی استان اصفهان اعلام کرد؛

اجرای آسفالت با قیر اصلاح شده پلیمری برای اولین بار در استان اصفهان

اجراي آسفالت با قير اصلاح شده پليمري براي اولين بار در استان اصفهان مجری پروژه‌های روکش آسفالت راه‌های شریانی استان اصفهان از اجرای آسفالت با قیر اصلاح شده پلیمری در محور کنارگذر نایین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با توجه به ضرورت نیاز به استفاده از روش های نوین در صنعت روسازی و لزوم بهبود خواص مکانیکی و فیزیکی آسفالت راه‌های شریانی کشور گفت: این موضوع در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان قرار گرفت.

وی یکی از مؤثرترین شیوه‌های بهبود خواص عملکردی آسفالتی را  استفاده از فناوری قیر اصلاح شده با افزودنی پلیمری در تولید آسفالت دانست و گفت: این روش برای اولین بار به طور گسترده در روکش آسفالت کنارگذر نایین در محور شریانی کاشان- اردکان در استان اصفهان در دست اجرا است.

صفری خاطر نشان کرد: از مهمترین خواص ایجاد شده در روسازی توسط قیرهای پلیمری می توان به خاصیت چسبندگی عالی، بهبود عملکرد در هر دو محدوده دمای بالاو پایین، مقاومت بهتر در مقابل تغییر شکل های دمای بالا، کاهش حساسیت دمایی، بهبود در استحکام کششی و افزایش مدول سختی اشاره کرد.

مجری پروژه های روکش آسفالت راه های شریانی استان اصفهان گفت: این عملیات از ابتدای پل شهر بافران آغاز شد و تا پل شهر نایین به طول ۵ کیلومتر ادامه خواهد یافت.

صفری تصریح کرد: این عملیات شامل تراش آسفالت، لکه گیری و اجرای روکش آسفالت اصلاح شده با قیر پلیمری با SBS است و از خواص این نوع مواد افزودنی در آسفالت می‌توان به بهبود چسبندگی بین قیر و مصالح سنگدانه‌ای، افزایش انعطاف پذیری سطح آسفالت در دماهای پائین، افزایش مقاومت سطح آسفالت در مقابل حرکت و تغییر شکل در دماهای بالا، بهبود در استحکام کششی و افزایش مدول سختی در دماهای بالا اشاره کرد.

وی از دیگر مزایای استفاده از قیرهای اصلاح شده پلیمری و لاستیکی در بهسازی راه ها را  افزایش عمر آسفالت با حداقل هزینه معمول عنوان کرد و گفت: تامین آسایش برای رانندگان و صرفه جویی در مصرف قیر و مصالح سنگی با توجه به کاهش ضخامت لایه های روسازی و کاهش مصرف انرژی و آلودگی های زیست محیطی از دیگر مزایای این روش است.