شناسهٔ خبر: 121386 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

آماده‌سازی ۱۸۰ دستگاه ماشین‌آلات برای راهداری زمستانی در خوزستان

ماشینهای راهداری زمستانه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ۱۸۰دستگاه انواع ماشین آلات راهداری سبک، نیمه سنگین و سنگین در قالب ۳۳ گروه با ۳۶۰نیروی راهدار برای طرح راهداری زمستان امسال در این استان آماده سازی شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: فعالیت راهداری و نگهداری راه ها به صورت مستمر در طول سال وجود داشته ولی به دلیل شرایط جوی در زمستان و اهمیت این موضوع، اکیپ های راهداری در زمستان افزایش می یابد.

وی افزود: از آنجا که در خوزستان بیشترین بارش ها در محورها و گردنه‌های شمال و شمال شرقی این استان صورت می‌گیرد لذا عملیات راهداری جاده ها در این مناطق به دلیل سیل گیر بودن شامل ریزش برداری نیز می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: هم اکنون ۴ راهدارخانه فعال در جاده های خوزستان وجود دارد که هر ساله در فصل بارندگی و برف توان عملیاتی دو محور برفگیر تاراز و دهدز در شهرستان های اندیکا و ایذه افزایش می یابد. 

جولانژاد ادامه داد: ۲۹۸ کیلومتر از راه های خوزستان برفگیر هستند که ۱۵۰ کیلومتر آن راه روستایی در مسیر ایذه - دهدز، ۴۰ کیلومتر آن شامل راه اصلی و فرعی در شهرستان اندیکا، ۱۲ کیلومتر راه روستایی به سمت آبشار موری در بخش چلو این شهرستان و ۱۵ کیلومتر نیز در محور روستایی امام زاده عبدالله باغملک قرار دارد.