شناسهٔ خبر: 121388 - سرویس بنادر و دریانوردی

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان؛:

بندر آبادان فردا میزبان پیکر ۱۰۰ شهید وطن است

ورود پیکر شهدا مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از مهیا بودن شرایط استقبال از ورود پیکر پاک ۱۰۰ شهید دوران دفاع مقدس در بندر آبادان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کامبیز مالکی زاده مدیر بنادر و دریانوردی آبادان با اعلام آمادگی کامل این بندر برای استقبال و میزبانی ورود پیکر پاک شهدا گفت: پیکر ۱۰۰  شهید دوران ۸ سال دفاع مقدس، روز پنج شنبه، مورخ ۱۷ آذر ماه سال جاری در ساعت ۱۰ صبح از راه بین‌المللی اروندرود وارد بندر آبادان خواهند شد.

مالکی زاده با بیان اینکه یک اسکله و شناور جهت ورود و انتقال پیکر شهدا اختصاص یافه است، افزود: استقرار کشتی ناجی ۱۷ با هدف افزایش سطح آمادگی امداد و نجات، استقرار  یدک کش، برقراری گشت‌های دریایی و نظارت توسط یگان حفاظت و واحد HSE، واحد ایمنی و آتش نشانی و واحد دریایی و بندری بنادر آبادان در زمان استقبال مردم از این عزیزان و همچنین ایجاد فضای مناسب و کافی برای حضور شهروندان از جمله اقدامات مدیریت بنادر آبادان، جهت برگزاری باشکوه این آیین مبارک و بزرگ است.

بنابر گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، پیکر شهدا مربوط به عملیات‌ والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای ۵، بیت المقدس ۷ و تک دشمن در سال ۶۷ است.