شناسهٔ خبر: 121408 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان اصفهان با بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار

علیرضا قاری قران اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ پروژه فعال بازآفرینی اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در این استان براساس مطالعات و تحقیقات میدانی بعمل آمده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد.  

وی با بیان اینکه این میزان بیش از ۱۰ درصد محدوده‌های هدف بازآفرینی شهری کل کشور را شامل می‌شود، افزود: ۷ هزار و ۳۷۹ هکتار از این پهنه ها به بافت فرسوده شناسایی شده، ۳ هزار و ۷۸۳ هکتار به سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده و ۳ هزار هکتار به بافت‌های تاریخی اختصاص دارد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در این استان سیاست گذاری در ۱۱ هزار هکتار از بافت فرسوده به جز بافت تاریخی امکان پذیر است.  

وی بیان کرد: براساس مطالعات انجام شده، بافت‌های حاشیه‌ای و یا سکونتگاه‌های غیر رسمی استان در برگیرنده ۵۲ محله باجمعیتی بالغ بر ۴۵۰ هزار نفر در شهرهای اصفهان، خمینی شهر، سمیرم، نجف آباد، شهرضا، گلپایگان، کاشان و آران وبیدگل است.  

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری در بخش‌های قدیمی و بافت مرکزی شهرها انجام می‌شود و فرصتی برای رونق زندگی در این مناطق به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ پروژه فعال بازآفرینی اعم از احداث مساجد، روکش آسفالت، احداث مدرسه، مرمت بناهای تاریخی، احداث سراهای محله و طرح‌های مطالعاتی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.  

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان سهمیه قیر استان اصفهان بوده، که این میزان قیر به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شد و بر اساس نیاز شهرهای استان به صورت عادلانه بین ۷۴ شهر استان اصفهان تقسیم شد تا این شهرها بتوانند با اولویت گذاری، کوچه‌های بافت‌های فرسوده را آسفالت کنند.