شناسهٔ خبر: 121508 - سرویس هواشناسی

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

هشدار وضعیت نارنجی برای تهران و البرز/کاهش دما در نواحی شرقی کشور

آلایندگی هوا کارشناس هواشناسی با اعلام اهشدار وضعیت نارنجی برای تهران و البرز به دلیل افزایش غلظت آلاینده ها از از کاهش دما در نواحی شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۱۹ آذر و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: امروز و فردا دریای خزر و خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود .

وی با بیان اینکه امروز در نواحی جنوبی کشور باران همراه با رگبار و باد شدید پیش بینی می شود،‌ اظهار کرد: بارش در ارتفاعات این مناطق به صورت برف خواهد بود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه برای امروز و فردا در گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز بارش‌های پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: این شرایط را فردا برای نواحی جنوبی کشور شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح نارجی برای تهران و البرز به دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها، تاکید کرد: این وضعیت جوی تا اوسط هفته در بیشتر شهرهای بزرگ و صنعتی پایدار خواهد بود.

گودرزی گریزی به وضعیت دمای نواحی شرقی زد و گفت: از امروز تا روز دوشنبه کاهش دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی افزود: سربیشه خراسان جنوبی و سراب با منفی ۱۰ درجه و قصرقند و میناب با دمای ۳۰درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه کشور بودند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشینه دمای تهران ۸ درجه بالای صفر خواهد بود.