شناسهٔ خبر: 121509 - سرویس استان‌ها

معاون شهرسازی و معماری خبر داد؛

رسیدگی به مباحث حوزه شهرسازی و معماری ۲۲ شهر استان سیستان و بلوچستان

مهدی میری.jpg معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: در جلسات کمیته کارشناسی امسال، موارد جاری و طرح تفصیلی ۲۲ شهر استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان) سید مهدی میری اظهار کرد: در جریان برگزاری جلسات کمیته‌ کارشناسی امسال مباحث مرتبط با حوزه شهرسازی و معماری ۲۲ شهر استان در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان و با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های اجرایی مرتبط، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسات طرح‌های تفصیلی شهرهای زاهدان، زابل، زهک، سیرکان، هیدوچ، جالق بررسی و کارشناسی شد.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۲۲ شهر در ۱۳ شهرستان تحت پوشش این اداره کل ۱۶ شهر زاهدان، ادیمی، زابل، بنجار، مهرستان، دوست‌محمد، زهک، سوران، خاش، نوک آباد، محمدآباد، میرجاوه و سراوان، گشت، علی‌اکبر و هیدوچ دارای طرح تفصیلی مصوب هستند و طرح تفصیلی شهرهای سیرکان، جالق و نصرت آباد نیز توسط این اداره کل در دست تهیه و تدوین است.

میری از برگزاری جلسات کارگروه امور زیربنایی و کمیسیون ماده پنج در استان خبر داد و افزود: ۱۳جلسه کارگروه امورزیربنایی و کمیسیون ماده پنج در سالجاری با هدف ایجاد اشتغال، جذب سرمایه های بخش خصوصی در حوزه تولید، افزایش توان شهرداری‌ها و پاسخگویی به درخواست‌های دستگاههای اجرایی و شهروندان شهرهای استان برگزار شد.

وی گفت: برگزاری ۴ جلسه کارگروه امور زیربنایی امسال در حوزه فعالیت اداره کل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان ۲۳ مصوبه به همراه داشت.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کمیسیون ماده پنج نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار در روند عمرانی و توسعه پایدار شهری سیستان و بلوچستان و تصویب طرح های شهری در محدوده شهرها دارد، تصریح کرد: امسال تاکنون ۹ جلسه کمیسیون ماده پنچ در استان برگزار شده که درقالب ۶۳ مصوبه تقاضاها و پرونده های موردی شهرهای زاهدان، زابل، زهک، ادیمی، بنجار، محمدآباد، دوست محمد، سراوان، خاش و هیدوچ مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.