شناسهٔ خبر: 121510 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی خبر داد؛

ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شیروان/بررسی روند اجرای پروژه‌های راه و شهرسازی خراسان شمالی در شیروان

سفر یکروزه مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی به شیروان مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی از ثبت نام بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن شیروان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، در ادامه سفرهای یکروزه مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی به شهرستان های تابعه، روز پنجشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۱ و طی جلسه ای که با حضور نماینده مردم شهرستان شیروان در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شیروان، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی، معاونین اداره کل و رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان شیروان انجام شد طرح ها و پروژه های راه و شهرسازی در شهرستان شیروان به ویژه طرح نهضت ملی مسکن مورد بررسی قرار گرفت و جهت تسریع در روند اجرای آنها و رفع موانع تدابیری اتخاذ شد.

در این جلسه به موضوعاتی شامل پیگیری واگذاری ۸۵ زمین جهت احداث پروژه های نهضت ملی مسکن در شیروان، پیگیری محور شیروان به اسفراین به عنوان راه اصلی، بهسازی ورودی های شیروان، مسکن مهر کوی وحدت شیروان، پل بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان مورد بررسی قرار گرفت.

قاسم قاسمی، مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی در این جلسه گفت: بیش از ۱۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در شیروان ثبت نام و از این تعداد یک هزار و ۴۶۰ نفر آورده اولیه خود را واریز کردند.

وی به بحث راه های اصلی شیروان اشاره کرد و افزود: احداث راه های اصلی باید در کمیسیون ماده ۲۳ کشور مطرح شود تا مجوز احداث اخذ شود.

قاسمی همچنین به پل بیمارستان آیت الله هاشمی رفسنجانی شیروان اشاره و تصریح کرد: قرارداد این پروژه ۷۰ میلیارد ریال است که با توجه به ابلاغ ۲۵ درصد در قرارداد به ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی خراسان شمالی در پایان اضافه کرد: اولویت اصلی ما در بحث نهضت ملی مسکن در استان، شهرستان شیروان است و زمین ۸۵ هکتار را از شورای عالی شهرسازی و معماری در حال پیگیری هستیم.