شناسهٔ خبر: 121512 - سرویس استان‌ها

با تشدید نظارت در محورهای استان رخ داد؛

کشف بیش از ۱۱۰۰ تن اضافه تناژ از ناوگان باری

اضافه تناژ.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان از کشف بیش از ۱۱۰۰ تن اضافه تناژ در هشت ماهه سال جاری خبر داد و افزود: کشف اضافه تناژ نسبت به سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان با تاکید بر نقش اضافه تناژ در کاهش ایمنی تردد اظهار کرد: با این رویکرد که اضافه تناژ آسیب زیادی بر بستر و ابنیه فنی راه وارد می کند، شناسایی متخلفین از ابتدای سالجاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

رجایی فرد کشف تخلفات سالجاری در این حوزه را افزایشی خواند و گفت: با افزایش حضور تیم های گشت بازرسی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در سطح راه های ارتباطی استان و با همکاری پلیس راه شاهد کشف ۳۱۷ مورد تخلف اضافه تناژ در محورهای استان بودیم که نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: تشدید نظارت در محورهای استان موجب شد تا بیش از ۱۱۰۰ تن اضافه تناژ از ناوگان باری در هشت ماهه سپری شده سال جاری کشف شود که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۲ درصدی را به همراه داشته است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در پایان افزایش تصادفات رانندگی را از دیگر تبعات حمل بارهای غیرمجاز اعلام کرد و گفت: از رانندگان خواستاریم تا با رعایت میزان مجاز حمل بار، ضمن سهیم شدن در ارتقای سطح ایمنی تردد، از آسیب رساندن به جاده ها به عنوان سرمایه های ملی خودداری کنند.