شناسهٔ خبر: 121597 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد؛

تعمیر و نصب بیش از ۲ هزار تابلو و علائم ایمنی در محورهای خراسان جنوبی

نصب تابلو اطلاعاتی خراسان جنوبی.jpg رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از تعمیر و نصب ۲ هزار و ۱۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی در خراسان جنوبی، سجاد احمدی شاهرخت، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: طی یک ماه گذشته، بیش از  ۲ هزار و ۱۰۰ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان تعمیر و نصب شده است.

وی افزود: تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح جاده‌های استان تاثیر دارد که این علائم شامل تابلوهای اخطاری، اطلاعاتی، مسیر نما، انتظامی و ... است.

احمدی یادآور شد: همچنین به منظور ارتقای سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، طی این مدت بیش از ۲ کیلومتر حفاظ بتنی (نیوجرسی) و ۲.۴ کیلومتر گاردیل، در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، طرح نصب و استقرار حفاظ نیوجرسی‌ و گاردیل در محورهای مواصلاتی استان پیگیری و با در نظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و بر حسب اولویت نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می‌شود.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در ماه آبان، به منظور آگاهی دادن و مسیرنمایی صحیح به رانندگان و در نتیجه افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه، بیش از ۹۶ کیلومتر از محورهای استان خط‌کشی شده است.

احمدی در پایان نیز تصریح کرد: این اقدامات تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است و عملیات‌هایی نظیر احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، ایجاد منطقه عاری از مانع در کناره راه‌ها، لکه‌‎گیری، آرام‌سازی جریان ترافیک با نصب سرعتکاه و همچنین اجرای شیار لرزاننده از دیگر اقدامات اجرایی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها است که این اداره کل در انجام آن، اهتمام ویژه‌ای داشته و دارد.