شناسهٔ خبر: 121620 - سرویس استان‌ها

در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی قم مطرح شد؛

ضرورت ارائه پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌های عمرانی/برگزاری با شکوه برنامه‌های گرامیداشت هفته حمل و نقل

مهدی رحیمی راد رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی استان قم گفت: برای معرفی تمامی اقدامات و پروژه‌های عمرانی، نیازمند پیوست رسانه‌ای هستیم و در این راستا استفاده از ابزار نوین ارتباطی در اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، مهدی رحیمی راد رییس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های راه و شهرسازی استان در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان قم که در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به پیشرو بودن هفته حمل و نقل، جلسه شورای هماهنگی دستگاه های تابعه با حضور مدیران روابط عمومی دستگاه ها و به منظور هماهنگی، هم افزایی و تعامل بین دستگاهی برای اجرای برنامه های ابلاغی ستاد وزارت خانه متبوع برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه، دستورالعمل و برنامه ابلاغی گرامیداشت هفته حمل و نقل مرور و بازخوانی و به بهره‌مندی از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی تاکید شد.

رحیمی راد توضیح داد: جهاد تبیین و ارائه گزارش، شفافیت و مردمی بودن باید جزو مهمترین سیاست‌ها و برنامه های مدیران روابط عمومی دستگاه های تابعه قرار بگیرد و برای این امر باید از ظرفیت های نوین ارتباطی استفاده کرد.

به گفته رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان، استفاده از ابزار و قالب نوین نظیر تیزر، فیلم کوتاه، اینفوگرافی و موشن گرافی می‌تواند، اقدامات و عملکرد دستگاه را به بهترین شکل ممکن و البته اثر بخش و کارا به اطلاع عموم برساند.

رحیمی راد تصریح کرد: باید از ظرفیت و پتانسیل بستر فضای مجازی و استفاده از پیام رسان‌ها و پلتفرم ها که عموماً هزینه‌ای هم برای دستگاه‌ها ندارد به شکل ویژه بهره برد و مهم‌تر این که رویکرد کنش گرا و فعالانه اتخاذ کرد.

وی به اهمیت حضور فیزیکی، در دسترس بودن و مردمی بودن روابط عمومی‌ها اشاره کرد و گفت: علاوه بر حضور فیزیکی مدیران کل دستگاه ها، مدیران روابط عمومی های دستگاه ها نیز برای ارتباط دو سویه، چهره به چهره و تبیین محور برنامه ریزی داشته باشند.

رحیمی راد به حضور در محل نماز جمعه اشاره کرد و گفت: حضور در بین مردم و نمازگزاران و پاسخ حضوری و چهره به چهره به سوالات آنان ایجاد باور، اعتماد و امید می کند که از نشانه های حکمرانی خوب و روابط عمومی موفق است.

رییس شورای هماهنگی روابط عمومی های راه و شهرسازی استان در پایان خاطر نشان کرد: پیش از شروع، حین و بعد از اتمام پروژه های عمرانی توجه به پیوست های رسانه ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است که روابط عمومی دستگاه‌ها در این زمینه و با هدف انعکاس تلاش‌های همکاران خود و عملکرد دستگاه متبوع نقش اساسی و بسزایی دارند.

گفتنی است شورای هماهنگی مدیران روابط عمومی راه و شهرسازی استان متشکل از مدیران روابط عمومی ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هواشناسی، بنیاد مسکن، بانک مسکن، پلیس راه، راه آهن و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است.