شناسهٔ خبر: 121650 - سرویس مسکن و شهرسازی

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد:

۱۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن بنیاد مسکن در کرمانشاه وارد مرحله ساخت شد

شمس الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با اعلام اینکه یکهزار و ۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در استان وارد مرحله ساخت شده که میانگین پیشرفت فیزیکی واحدها ۲۰ درصد است از صدور بیش از ۸۹ هزار جلد سند در روستاها و شهرهای کوچک خبر داد.

شمس‌الله خدادادی مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بخشی از فعالیت‌های آن بنیاد را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، صدور سند برای واحدهای فاقد سند در روستاها و شهرهای کوچک تشریح کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: تعداد شهرهایی که مشمول اجرای طرح نهضت ملی مسکن توسط بنیاد مسکن در استان شناسایی شده‌اند شامل ۳۰ شهر است که در این شهرها، ۷۷ هزار و ۸۹۴ نفر ثبت نام کردند و ۲۰ هزار و ۴۶۹ نفر متقاضی بعد از پالایش تایید نهایی شدند.

اجرای ۱۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی در برخی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان

خدادادی ادامه داد: تعداد زمینی که تاکنون برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تخصیص یافته است اراضی احداث یکهزار و ۵۸۰ واحد است که کار احداث واحدهای مسکونی برای این واحدها در ۹ شهرستان شروع شده و میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده ۲۰درصد است.

وی توضیح داد: بنیاد مسکن استان در سال جاری علاوه بر واحدهای آغاز شده اراضی احداث ۴ هزار واحد مسکونی را که معادل ۲۰۰ هکتار است از اداره راه و شهرسازی دریافت کرده که حداکثر تا یکماه آینده در قالب گروه‌های ساخت تحویل متقاضیان خواهد شد.

خدادادی گفت: در مجموع در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۵ هزار و ۵۸۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در دست انجام است.

آغاز عملیات اجرایی ۱۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی در شهر کرمانشاه طی ماه‌های آتی

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه گفت: اجرای پروژه ۱۲ هزار واحدی سراج نیز در استان کرمانشاه برعهده بنیاد مسکن است که کارهای طراحی و انتخاب مشاور آن انجام و عملیات اجرایی ۳۶۰ واحد نیز آغاز شده است. مقرر شده تا ۱۲۰۰ واحد از این  واحدهای مسکونی در قالب صنعتی‌سازی احداث شود که کار احداث آنها  حداکثر تا ۴۵ روز دیگر عملیاتی و اجرایی خواهد شد. در مجموع در کلانشهر کرمانشاه طی ماه‌ آینده ۱۵۰۰ واحد آغاز خواهد شد.

صدور بیش از ۸۹ هزار جلد سند در استان کرمانشاه

خدادادی در خصوص صدور سند به واحدهای روستایی و شهری فاقد سند گفت: در مجموع در شهرهای کوچک و روستاها تاکنون ۸۹ هزار و ۲۹۶ سند صادر شده است که ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آنها در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۸۶ هزار و ۶۹۶ واحد آن در روستاها صادر شده است.

وی افزود: سهمیه سال ۱۴۰۱ نیز در ارایه سند ۷۷۰ واحد است که عملکرد تا به امروز ۹۰۰ واحد و بیش از برنامه بوده است.

مقاوم‌سازی ۷۲ درصدی واحدهای مسکونی روستایی استان

مدیرکل بنیاد مسکن کرمانشاه با اشاره به اینکه استان در موضوع طرح ویژه مسکن روستایی رتبه نخست را دارد گفت: هم اکنون ۷۲ درصد واحدهای مسکونی روستایی معادل ۸۵ هزار و ۵۲۹ واحد روستایی مقاوم‌سازی شده است.

خدادادی در خصوص اجرای طرح هادی روستایی نیز توضیح داد: ۱۷۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان کرمانشاه وجود دارد که همگ دارای طرح هادی هستند و از این تعداد روستاها نیز معادل ۵۷ درصد روستاها طرح هادی در آنها اجرا شده است.