شناسهٔ خبر: 121707 - سرویس استان‌ها

به منظور ارتقاء ایمنی انجام شد؛

عملیات اجرای ۱۰ کیلومتر روشنایی در راه‌های مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی راه استان مازندران در تشریح عملکرد ۸ ماهه سال جاری از طراحی و احداث ۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی در محورهای مواصلاتی استان با هدف ارتقای ضریب ایمنی و کاهش تصادفات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه استان مازندران اظهار کرد: اجرای سیستم روشنایی نقطه ای در ۱۴ تقاطع پر تصادف محورهای مواصلاتی، طراحی و اجرای روشنایی طولی به طول نزدیک به ۱۰کیلومتر،تکمیل تاسیسات ایمنی هوشمند تونل ها به تعداد ۳ دستگاه و بازسازی پایه های قدیمی جاده دریا مرکز استان به طول ۸ کیلومتر را در بازده زمانی ۶ ماهه اول سال جاری اجرایی کرده است.

وی یکی از مهمترین دغدغه‌های اجتماعی کاهش تعداد تصادف‌های جاده‌ای و تلفات جانی و مالی ناشی از آن است که در این مسیر فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقش بسیار مهمی برخوردار است، اما نباید این نکته را فراموش کرد که در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ایمن سازی راه و مسیرهایی که تردد در آنها صورت می‌گیرد و رفع نقاط پرتصادف نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد.

یمینی درباره عدم اجرای سیستم روشنایی در برخی از راه های استان اظهار کرد: با توجه به اعتبارات محدود احداث سیستم روشنایی با اولویت تونل‌ها، زیرگذرها، تقاطع  غیرهمسطح، همسطح، نقاط حادثه خیز، مه گیر و غیره است.

وی در همین رابطه ادامه داد: هدف از روشنایی راه‌ها، دستیابی به حدی از قابلیت دید می باشد که رانندگان و عابرین پیاده را قـادر بـه رویـت سریع، مشخص و قابل تفکیک کلیة جزییات مهم شیء مورد نظر، همترازی جاده و هرگونـه  مانعی که ممکن است در جاده حضور پیدا کند، می‌کند.

یمینی خاطر نشان کرد: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه  بستگی به نوع آن ، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه ، وضعیت مکانهای اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

گفتنی است در حال حاضر بیش از ۴۳۰ کیلومتر از راه‌های ارتباطی مازندران دارای روشنایی هستند.