شناسهٔ خبر: 121730 - سرویس استان‌ها

در جلسه کمیته راهبری سوانح جاده‌ای استان مطرح شد؛

استان سمنان دارنده رتبه نخست برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌ها در کشور

جلسه کمیته راهبری سوانح جاده ای استان سمنان.jpg معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جلسه کمیته راهبری سوانح جاده‌ای استان سمنان از شروع مطالعات عوامل موثر بر تصادفات جاده‌ای استان خبر داد و گفت: استان سمنان رتبه نخست برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌ها را در کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه کمیته راهبری سوانح جاده ای استان آمار تصادفات را نگران کننده خواند و گفت: حجم ترددها به دلیل قرارگیری محورهای مواصلاتی استان سمنان در مسیر حرم تا حرم بالاست و نیازمند نظارت‌های جدی است.

شهرکی ثانوی توضیح داد: سرعت بالای خودروها اصلی ترین معضل تردد جاده‌های استان است که باید از ظرفیت دوربین‌های هوشمند برای مدیریت و نظارت بر راه ها به بهترین شکل ممکن‌ استفاده شود.

وی همچنین از شروع مطالعات عوامل موثر بر تصادفات جاده ای استان خبر داد و افزود: این امر در راستای کاهش تصادفات برون شهری آغاز شده و نیازمند هم افزایی دستگاه های مربوطه است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به اینکه در بحث شیب راه های‌ موجود در استان سمنان اقدام‌های جدی برای ایمن سازی از طریق تعبیه راه فرار، باید صورت پذیرد تا بتوان تلفات ناشی از واژگونی را کاهش یاید، افزود: عملیات خاکی و ایجاد بستر سکوی نماز در پارکینگ هایی که رمپ ورود و خروج مناسب دارند در راه های استان به منظور توقف و کاهش خستگی رانندگان، اجرایی خواهد شد.

شهرکی ثانوی یادآور شد: استان سمنان رتبه نخست برگزاری کمیسیون ایمنی راه‌ها را در کشور دارد و این موضوع نوید دهنده کاهش تصادفات خواهد بود.

حسن مومنی رئیس پلیس راه فراجا نیز با اشاره به کاهش هشت درصدی جانباختگان بر اثر تصادفات در شهریور امسال در استان، ابراز داشت: این مساله نشان از حساسیت استاندار سمنان و پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت استان سمنان در قالب مشارکت‌های اجتماعی برای ایمن‌سازی راه‌های استان به بهترین شکل‌ ممکن‌ استفاده شود، اضافه کرد: ساماندهی پلیس راه های استان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان هم در این نشست گفت: نشست‌های شورای راهبری تصادفات استان باید ۲ هفته یکبار با حضور مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار شود.

هاشمی تاکید کرد: میزان بالای تصادفات در راه‌های استان قابل قبول نیست و باید تمامی امکانات استان را برای کاهش میزان تصادفات به کار گیریم.

شایان ذکر است در این جلسه مسئولین شهری و استانی به اقدامات و راه های پیشگیری برای کاهش تصادفات و فوتی ها در استان پرداخته و راهکارهایی را پیشنهاد دادند.