شناسهٔ خبر: 121877 - سرویس استان‌ها

در کمیسیون ماده ۵؛

۱۲ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی بررسی شد

دکتر عطایی معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۲ پرونده مربوط به ۶ شهرستان‌ با موضوعات افزایش تراکم ساختمانی، تغییر کاربری و الحاق به محدوده و تهییه طرح تفصیلی اراضی الحاقی در کمیسیون ماده ۵ این استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، رسول عطایی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان برگزار شد، اظهار داشت: این طرح‌ها در شهرستان‌های اشنویه، مهاباد، محمدیار، نقده، بوکان و پیرانشهر بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: از این تعداد طرح ۱۰ مورد با موضوع‌های مختلف تصویب و ۲ مورد نیز مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: پرونده‌های این جلسه از سوی شهرداری ارومیه و خوی اداره کل راه و شهرسازی مطرح شده بود.

عطایی گفت: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین و تکلیف شدند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار گرفتند.

براساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسات کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن با حضور اعضای کمیسیون تشکیل می‌شود.