شناسهٔ خبر: 121896 - سرویس استان‌ها

در راستای تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی کشور مقرر شد؛

تامین مسکن ۱۶۰ هزار نفر از کم‌توانان گلستانی

راه وشهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و سازمان بهزیستی کشور مسکن ۱۶۰ هزار نفر از افراد کم توان و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در مناطق شهری و روستایی تامین می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن یکی از اقدامات انجام شده توسط دولت سیزدهم بوده و بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: در این راستا وزارت راه و شهرسازی تفاهم نامه ای با سازمان بهزیستی کشور، با هدف حمایت از جامعه تحت پوشش بهزیستی و معلولین کشور، منعقد کرده است.

وی افزود: بر اساس این تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی در کشور موظف است نسبت به تامین مسکن ۱۶۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت و مددجویان فاقد زمین و مسکن اقدام کند.

 ملک از اجرایی شدن این طرح همزمان با کشور در استان خبر داد و گفت: در گلستان نیز هزار و ۱۷۴ نفر از جامعه تحت پوشش بهزیستی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که بیشترین تعداد ثبت نامی ها با ۲۷۰ نفر در شهرستان گنبد کاووس قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه سازمان بهزیستی کشور موظف است نسبت به پیگیری تامین منابع مالی برای ساخت و خرید هر واحد مسکونی اقدام کند.

وی در انتها افزود: با وجود محدودیت های تامین زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در گلستان، اداره کل  راه و شهرسازی استان وظیفه خود می داند تا نسبت به تامین مسکن معلولین، جامعه تحت پوشش بهزیستی و بالاخص خانواده های دو معلول به بالا، نگاه خاصی اعمال نماید و نیاز مسکن متناسب با شرایط این گروه ویژه ی اجتماعی را تامین کند.