شناسهٔ خبر: 12200 - سرویس استان‌ها

تکمیل ساخت بزرگراه تبریز - سهند آذربایجان شرقی تا کمتر از دوسال دیگر

ساخت بزرگراه رئیس اداره راه وشهرسازی اسکو از پایان عملیات احداث بزرگراه تبریز – سهند تا سال ۹۶ و ساماندهی محور های روستایی این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان شرقی، علی شقاقی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص این بزرگراه، گفت: این طرح از پروژه های مهم و اثرگذار منطقه است که با توجه به اهمیت شهر جدید سهند نقش مهمی در ارتقای شاخص های سکونت در این شهر خواهد داشت.

وی طول بزرگراه تبریز - سهند را ۲۴ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بر همین اساس تعهد اداره کل راه و شهرسازی ۱۵ کیلومتر و ۹ کیلومتر نیز در تعهد شرکت عمران شهرجدید سهند است.

شقاقی اضافه کرد: عملیات اجرائی این طرح از طرف سهند به تبریز شروع شده و عملیات خاکبرداری به طول ۱۲ کیلومتر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: ابنیه فنی این بزرگراه به جز پل های بزرگ و خاص تا سقف ۸۵ درصد به پایان رسیده و اعتبار سال ۹۴ آن معادل ۳۶ میلیارد ریال است .

شقاقی اعتبار هزینه شده از شروع پروژه تاکنون را افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد که سه کیلومتر آخر آن در نزدیکی تبریز به لحاظ عدم ارزیابی های اعتباری و فنی هنوز دست نخورده باقی مانده است.

وی گفت: این پروژه با دو خط عبور ۱۱ متری رفت و برگشت و سه متر خط میانی طراحی شده که در صورت تأمین اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.

شقاقی در پایان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص محورهای روستایی افزود: جاده اسکو به گنبرف و آشستان هم که به دلیل رشد بی رویه درختان موجب ایجاد مشکل در دید رانندگان شده بود با دستور مقام قضائی و اقدام اکیپ های راهداری ساماندهی شده است.تمام تابلو هایی راهنمایی و رانندگی هم که به لحاظ گذشت زمان، تصادفات و تأثیرات آب و هوائی از بین رفته بود از سوی راهداران تعویض شد.

شهرستان اسکو به علت داشتن جاذبه های گردشگری از جمله روستای کندوان،یکی از مقاصد گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی به حساب می آید./