شناسهٔ خبر: 122086 - سرویس استان‌ها

برگزاری محفل انس با قرآن در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته حمل و نقل

محفل انس با قرآن سیستان محفل انس با قرآن کریم به مناسبت هفته حمل و نقل و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در محل نمازخانه اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از برگزاری محفل انس با قرآن کریم در نمازخانه این اداره کل به مناسبت حمل و نقل و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خبر داد و اظهار کرد: ایمنی حمل‌ ونقل به معیارها و عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها توجه به ایمنی در اقشار مختلف جامعه و افزایش آگاهی از فرهنگ رانندگی بین مردم است.

عباسعلی سلیمانی افزود: ایمنی از عوامل مهم و تاثیرگذار در حمل و نقل است که از یک طرف اطمینان شبکه حمل و نقل را بالا می‌برد و از طرفی نیز باعث توسعه اقتصادی می‌شود و در این میان عامل انسانی به عنوان مهم‌ترین مقوله در ایجاد آن نقش دارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف نیز در ایمنی حمل و نقل اثرگذار هستند، گفت: با توجه به اینکه انسان مهم‌ترین عامل ایمنی در جامعه‌ای محسوب می شود فرهنگ رانندگی در جامعه نیاز به گسترش و تقویت دارد.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: از آنجایی که افزایش ایمنی تردد، کاهش حوادث رانندگی و زمان سفر و تسریع در جا به جایی کالا و مسافر از مهمترین مزیت های ساخت بزرگراه محسوب می شود این اداره کل در چند سال اخیر خدمات ماندگاری را برای توسعه بزرگراه های این استان انجام داده است که در تاریخ استان نظیر نداشته است.

سلیمانی همچنین با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  گفت: سراسر زندگانی صدیقه طاهره مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه و انسانی است و در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان هستند.

وی افزود: از در دامن پاک فاطمه زهرا (س) دو شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب کبری(س) حماسه ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را به جهانیان اعلام کرد.

برگزاری محفل انس با قرآن در اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته حمل و نقل