شناسهٔ خبر: 12222 - سرویس جاده‌ای

پایگاه خبری ترید عربیا: چشم انداز سرمایه‌گذاری در ایران پای بسیاری از شرکت‌های اروپایی را باز کرده است

جاده کوهستانی پایگاه خبری «ترید عربیا» که در حوزه اقتصادی کشورهای عربی منطقه فعالیت می‌کند، درباره تلاش‌های ایران برای جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی نوشت: در حالی که از حصول توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی زمان زیادی نگذشته است، چشم انداز سرمایه گذاری در ایران توانسته پای بسیاری از شرکت های اروپایی را به ایران باز کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، این پایگاه خبری اقتصادی با اشاره به تمایل شرکت های بین المللی برای حضور در صنعت حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ایران نوشت: مبادلات تجاری و تعاملات اقتصادی ایران و جهان که از همان نخستین روزهای توافق وین راه خود را گشود، حالا وارد فاز جدی تری شده است. بسیاری از شرکت های بزرگ فعال در حوزه های شهرسازی از شرق آسیا تا اروپا مصرانه خواهان همکاری با ایران هستند و برای حضور در صنعت راه سازی وارد مذاکره شده اند. اغلب این شرکت ها متعلق به کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، کره جنوبی و چین هستند که از توافق ایران با غرب به دلیل گشودن فصلی تازه در تبادلات تجاری و اقتصادی استقبال کرده اند.

ترید عربیا درباره نقش وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم جمهوری اسلامی ایران در جذب سرمایه گذاران بین المللی نوشت: آخوندی از ابتدای ورودش به وزارتخانه جذب سرمایه گذاران خارجی را در صدر فهرست ماموریت های خود قرار داد و پس از توافق وین توانست ماموریتش را با موفقیتی مضاعف به پیش ببرد. به دنبال تلاش های او حالا دیگر ایران، این فرصت را به دست آورده تا با بررسی شرایط سرمایه گذاران بین المللی، از میان آنها مناسب ترین گزینه را انتخاب کند.

این رسانه عربی نوشته است که حضور فعال شرکت های بین المللی در صنعت راهسازی ایران و استقبال این کشور از آنها، نشان دهنده پربازده بودن تبادلات تجاری برای دو طرف معامله است و انتظار می رود با از بین رفتن کلیه تحریم ها و بازگشتن ایران به جامعه جهانی معاملات تجاری دو طرف با رشد و توسعه بیشتری همراه باشد./