شناسهٔ خبر: 122240 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان:

ساخت ۲ هزار و ۲۴۲ واحد در طرح نهضت ملی مسکن شاهرود در دست اجرا است

جلسه شورای مسکن شرق سمنان مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان بیان کرد: ساخت ۲ هزار و ۲۴۲ واحد در طرح نهضت ملی مسکن شاهرود در دست اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی ( شرق سمنان)امیر عمیدی مدیر کل راه و شهر سازی شرق استان سمنان در جلسه شورای مسکن شرق استان سمنان از در حال ساخت بودن ۲۲۴۷ واحد مسکونی خبر داد. عمیدی در این جلسه که با حضور استاندار در فرمانداری ویژه شاهرود برگزارشد، افزود: با اینکه ساخت ۸۸۰ واحد طرح نهضت ملی در دولت سیزدهم فعال شده است، هم اکنون ساخت ۲۴۶ واحد مسکونی طرح اقدام ملی باقیمانده از سال های گذشته در حال تکمیل است.

وی با اشاره به ۴۳۲ واحد مسکن مهر نیمه تمام، ادامه داد: ساخت این واحدها با پیشرفت خوبی همراه است و به زودی تحویل متقاضیان خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بیان کرد: تفاهم نامه ای با نیروهای مسلح (ارتش) مبنی بر ساخت ۵۱۶ واحد مسکونی منعقد شده است که کار ساخت این واحدها با پیشرفت خیلی عالی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای طرح بافت فرسوده و تبصره ۱۸ در شهر شاهرود ساخت ۸۹ واحد مسکونی در دستور کار است، افزود:  پروژه های طرح اقدام ملی که از سنوات گذشته باقیمانده بود از تسهیلات جدید ۱۵۰میلیون تومانی برخوردار می شوند.

عمیدی با بیان اینکه تاکنون ۲۰هزار متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان ثبت نام کردند، افزود: هنوز سامانه برای ثبت نام متضاضیان باز است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: برای ۵۸۰۰ ثبت نام کننده پرونده تشکیل شده و ۴۵۰۰ نفر از این تعداد ،حساب بانکی برای دریافت تسهیلات افتتاح کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۶۰ نفر از متقاضیان تاکنون آورده اولیه را واریز کردند، گفت: این تعداد جزء پروژهای فعال قرار گرفتند. عمیدی با بیان اینکه کار ساخت ۷۱ درصد از پروژه هایی که وجه واریز کردند شروع شده است، افزود: ۱۹۲ واحد اتاق تعاون در حال صدور مجوز ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به اینکه ۲۹پروژه در بیارجمند در حال اخذ پروانه ساخت است، ادامه داد: ساخت۹پروژه در کلاته خیج و ۲۰پروژه در شهر میامی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۵۰ پروانه در حال اخذ داریم، اظهار کرد: تامین زمین برای پروژه ۱۰۷۲ واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال پیگیری است.

عمیدی با اشاره به اینکه پیمانکار برای آماده سازی شهر بسطام مشخص شده و قرار داد درحال انجام می باشد، ابراز کرد: برای ۱۰۵ واحد شهر بسطام زمین تامین شده است و تعداد ۱۸واحد به صورت خود ساز در ۳ طبقه ساخته می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: تفاهم نامه ای با ارتش برای تامین مشترک ۱۳۸ هکتار زمین در شهر شاهرود منعقد شده است.

وی افزود: با تاکید استاندار در جلسات کار گروه شورای عالی شهر سازی ۹۵ هکتار دیگر به این میزان در شهر شاهرود اضافه شده که در مجموع تامین زمین در این شهر به ۲۲۳ هکتار رسید.