شناسهٔ خبر: 122351 - سرویس هوایی

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل اعلام کرد؛

بهره‌برداری از ۱۰ پروژه فرودگاهی به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان در دهه فجر

سیدی مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در دهه فجر امسال ۱۰ پروژه به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری که در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، با بیان اینکه در دو حوزه ماموریت ویژه داریم، افزود: نخستین حوزه احداث و نوسازی فرودگاه‌های کشور و در حوزه دوم ناوبری است.

وی ادامه داد: همکاران ما در مرکز فضای کنترل کشور روزانه به ۱۵۰۰ هواپیما سرویس دهی می‌کنند.

سیدی با اشاره به اینکه تعدادی از فرودگاه‌ها در دست مناطق آزاد و وزارت نفت است تصریح کرد: در شرکت فرودگاه‌های کشور و ناوبری دو اولویت ایمنی و امنیت را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری گفت: امسال ۳۰درصد افزایش جابجایی مسافر داشتیم که امیدواریم تا پایان سال این عدد به ۴۰درصد برسد.

سیدی با بیان اینکه در  اربعین امسال ۱۷۰ هزار نفر پرواز با حداکثر خدمات رسانی و رضایت انجام شد تصریح کرد: در زمینه توسعه فرودگاه‌ها باند فرودگاه مهرآباد که یکی از استانداردترین باندهای خاورمیانه است، به بهره‌برداری رساندیم.

وی ادامه داد: برای بهره‌برداری علاقه مندان از نحوه ساخت این پروژه تجربیات ساخت آن را به صورت کتاب جمع آوری کردیم.

سیدی با تاکید بر اینکه در دهه فجر ۱۰ پروژه بزرگ به ارزش ۴۵۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، اعلام کرد: سعی بر این است هر سه ماه یک پروژه بزرگ در سطح ملی را به بهره‌برداری برسانیم.

بهره‌برداری از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه فرودگاهی تا خرداد ماه سال آینده

وی با اشاره به اینکه خردادماه سال آینده ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: تا ۹ ماه آینده هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری خواهد رسید که یکی از این پروژه‌ها فرودگاه گناباد است که سالیان طولانی بلاتکلیف مانده بود.

سیدی ادامه داد: در تأمین تجهیزات فرودگاهی با دانشگاه صنعتی اصفهان برای ساخت رادار قراردادی به ارزش ۲۴ میلیارد تومان بسته شده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه نشست خبری اظهار کرد: ۱۰ فرودگاه بزرگ مانند مهرآباد و رضایی نژاد مشهد داریم لذا با کمبود فضا مواجه هستیم لذا حدود ۲۰۰درصد نیاز به توسعه فضا داریم.

وی تاکید کرد: طبق قانون هیچ فرودگاه جدیدی نمی‌توانیم بسازیم به جز فرودگاه چابهار که دولت باید برای آن تصمیم بگیرد لذا باید گفت ظرفیت فرودگاه‌ها بیش‌تر از ناوگان است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه فرودگاه مهرآباد در سال ۱۳۰۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، افزود: این فرودگاه در زمینی حدود هزار و ۷۰۰ هکتار تاسیس شد که از این تعداد ۱۷ هکتار در دست مالک است و مابقی را بخش‌های دیگری از آن خود کرده‌اند.

وی ادامه داد: فرودگاه مهرآباد ۱۶ میلیون مسافر دارد که انتقال این تعداد مسافر به فرودگاه امام خمینی(ره) برای انجام پروازهای داخلی شدنی نیست لذا فرودگاه مهرآباد تعطیل نمی‌شود.

سیدی خاطر نشان کرد: ترمینال فرودگاه مهرآباد در شان مردم نیست لذا  ساخت یک ترمینال ۱۰۰هزار متری در دستور کار قرار دارد، تا هفته دولت طراحی این ترمینال به اتمام می‌رسد و کلنگ آن به زمین زده خواهد شد.