شناسهٔ خبر: 122470 - سرویس استان‌ها

پروژه همدان – گل تپه – علیصدر در مرحله اجرای مناقصه

توسلی نشست هم اندیشی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل راه و شهرسازی استان و شورا و شهردار بهار در شهرداری بهار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  ایوب اسدالهی  گفت: اداره کل راه و شهرسازی، از طرح‌هایی که برای شهرداری درآمد پایدار ایجاد کند حمایت خواهد کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مکلف به اجرای قانون حذف مجری در ساختمان‌هایی با سه سقف و تا ۸۰۰ متر است ولی علی‌رغم ابلاغ از سوی هیأت چهار نفره به سازمان نظام مهندسی تاکنون اقدامی صورت نگرفته و همین امر باعث ساخت و ساز غیرمجاز در سطح استان شده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: سیاست ما بر حل موضوعات از طریق دستگاه‌های مجری است زیرا دستگاه‌های مجری از لحاظ فنی و کارشناسی اشرافیت کامل بر موضوع دارند و ما تسهیل گر موضوع هستیم.

فتح اله توسلی اعلام کرد: از ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر ریاست جمهوری به استان همدان تاکنون هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.وی افزود: در سفر ریاست محترم جمهور به استان مبلغ ۷ میلیارد تومان برای تکمیل زیرگذر بهاران اختصاص یافت.

وی گفت: یکی از راه‌های مهم و شریانی استان همدان، راه همدان، گل تپه -علیصدر است که برای اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات امسال و ۳۰۰ میلیارد تومان از سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته است که در حال حاضر این طرح در حال انتخاب پیمانکار بوده و به مناقصه رفته است و به طور قطع یک کار اساسی و راهبردی برای حوزه حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

توسلی وی به اجرای طرح مجری ساختمان اشاره کرد و گفت: این طرح در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر مشکل ساز شده است و دولت لایحه‌ای برای اصلاح این موضوع باید ارائه کند.