شناسهٔ خبر: 122661 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل موضوع مهم ایمنی راه‌های گلستان است

راهداری گلستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان تاثیر نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل در ارتقای ایمنی راهها گفت: ابلاغ ۶۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به این موضوع تاثیر بسزایی در توسعه فعالیت های راهداری و ایمنی راهها و خدمات حمل و نقل خواهد گذاشت.که ضرورت دارد تخصیص مربوطه هر چه سریعتر تحقق یابد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و  شهرسازی(گلستان)، عادل مصدقی مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در هفتمین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی با حضور مدیران حوزه حمل و نقل استان در اداره کل راه و شهرسازی، گفت: افزایش روشنایی جاده ها موضوع با اهمیت دیگری در ارتقای راههاست که نیازمند پیگیری است و در طول حداقل یکصد کیلومتر دیگر از راههای استان با اولویت نقاط پرتصادف و مناطق مسکونی اجرایی شود.

وی از بهسازی، لکه گیری و روکش آسفالت محورها بعنوان موضوع مهم دیگر نام برد و گفت: در حالی که این موارد از محل اعتبارات ابلاغی بطور مستمر در حال انجام است اما در مسیرهای اصلی ۱۱ شهرستان مورد تقاضای شهرداران است که با تامین قیر و یا اجرای مشارکتی آنها کمک شایان توجهی به ارتقای ایمنی راهها می کند.

مصدقی،اعتبارات مورد نیاز این عملیات را در حوزه های شهری دست کم ۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ارتقای ایمنی تقاطع های غیرهمسطح همچون سه راهی کلاله بخشی دیگر از مطالبات استان است که ضرورت پیگیری از حوزه ساخت راهها دارد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان اظهارداشت: تائید نهایی طرح جامع پایانه مرزی اینچه برون از موضوعات مهم دیگری است که در ایجاد و توسعه زیرساخت های آن و توسعه تجارت خارجی استان نقش ارزنده ای ایفا خواهد کرد.

مصدقی از اتمام کریدورهای نیمه تمام مانند گردنه خوش ییلاق،جاده آزادشهر- شاهرود،گالیکش- تنگراه و تامین قطعات یدکی،سوخت و لاستیک ناوگان حمل و نقل هم بعنوان موضوعات دیگر مورد نیاز استان نام برد.

موضوعات تغییر کاربری و الحاق به بافت قطعه دوم کمربندی گرگان،تجهیز ایستگاههای هواشناسی،اتمام کریدورهای نیمه تمام،تکمیل راه آهن گرگان-شاهرود،توجه به تسهیلات بانکی ساخت مسکن خودمالکی در طرح نهضت اقدام ملی،تامین تجهیزات و نوسازی ناوگان آزمایشگاهی از موارد مهم دیگری بود که دستگاههای تابعه وزارت راه و شهرسازی استان در این جلسه بیان کرده و مقرر شد در سریع ترین زمان جمع بندی تا در جلسه هفته آینده وزارتخانه مطرح شود و با دستورات مقام عالی وزارت اتفاقات خوبی در حوزه راهها و سایر موارد مطرح شده بیفتد .

همچنین در این نشست جهت افزایش هم افزایی و هماهنگی های روابط عمومی دستگاههای تابعه پیشنهاداتی ارایه شد.