شناسهٔ خبر: 122677 - سرویس مسکن و شهرسازی

در نشست بررسی زیرساخت‌های فرهنگی- اجتماعی شهر جدید بهارستان مطرح شد؛

ضرورت رعایت توازن سیاست گذاری در ایجاد زیرساخت های شهری/ تأکید بر نیازسنجی و مشارکت مردمی در ارتقای سرانه‌های اجتماعی

نشست نشست بررسی زیرساخت ها و سرانه های فرهنگی –اجتماعی شهر جدید بهارستان با حضور مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدیدبرگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از شرکت عمران شهرهای جدید، نشست بررسی زیرساخت‌ها و سرانه‌های فرهنگی – اجتماعی شهر جدید بهارستان با حضور سیدعلیرضا مکبری مدیرکل دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید و جمعی از مدیران و کارشناسان مربوطه در ستاد و شرکت عمران شهر جدید بهارستان برگزار شد.

مکبری در این نشست با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی در جوامع گوناگون تأکید کرد: ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگی و اجتماعی در شرکت عمران شهرهای جدید باید ضمن تغییر در نگاه و نوع سیاست گذاری ها از بعد صرفا فنی و عمرانی به نگاهی توأم با مسائل اجتماعی؛ نیازسنجی دقیقی در سطح شهرهای جدید انجام و در نهایت با کمک و مشارکت شهروندان و نهادهای مردمی  به ارتقای سرانه‌ها در این حوزه بپردازیم.

وی در ادامه با تأکید براینکه ارتقای سرانه زمانی تحقق می یابد که میزان رضایت مردم از خدمات و رفاه اجتماعی در شهر افزایش یابد گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد رضایتمندی و حس تعلق کافی بین شهروندان در شهرهای جدید نیستیم؛ از این سو تلاش داریم تا با همت دفاتر توسعه اجتماعی مستقر در شهرها و کمک تمامی مدیران و مسئولان در دستگاه‌های اجرایی با نگاهی اجتماع محور و مردم شناسانه این شرایط را دگرگون سازیم.

مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران شهرهای جدید همچنین تأکید کرد: در این راستا شرکت‌های تابعه در سطح کشور باید ضمن مطالعه و نیاز سنجی مسائل مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گزارشی را تهیه و به منظور تغییر کاربری و اصلاح زیرساخت‌ها برای تصمیم گیری نهایی به ستاد ارسال کنند.

وی در پایان بر اهمیت توازن سیاست گذاری در ایجاد زیرساخت‌های شهری تأکید کرد و گفت: ما باید با وجود تمامی محدودیت‌های منابع موجود از طریق گفتگو، تغییر رویکرد و اتخاذ سیاست‌های مناسب، سرانه‌های فعلی را تعیین‌تکلیف و در جهت مثبت رشد دهیم.