شناسهٔ خبر: 122763 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

تردد در محورهای ارتباطی استان قزوین برقرار است

برف روبی کردستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از تداوم بارش برف در محورهای استان خبر داد و گفت: با همت و تلاش بی وقفه راهداران این استان و عملیات نمک‌پاشی و برفروبی، هیچ کدام از راه های شریانی مسدود نبوده و تردد جریان دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، جواد حق‌لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: هیچ کدام از راه های شریانی این استان مسدود نیست اما به دلیل بارش برف و لغزنده بودن جاده ها تردد به کندی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با شروع بارش برف از بامداد امروز شنبه سوی دی ماه تیم های راهداری استان در راه های استان مستقر شده و عملیات برفروبی را به طور مرتب انجام می دهند.

حق‌لطفی به رانندگانی که قصد عبور از راه های استان را دارند توصیه کرد خودروی خود را به زنجیر چرخ مجهز کرده و سایر تجهیزات گرمایشی و زمستانی را نیز به همراه داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه تردد در جاده های کوهستانی و گردنه های برفگیر تنها با زنجیر چرح امکان پذیر است افزود: مسافران قبل از سفر با شماره گیری ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها، از وضعیت جاده ها اطمینان حاصل کرده و پس از آن اقدام به سفر کنند.

گفتنی است، ۴۵۰ راهدار به همراه ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات در ۲۵ راهدارخانه استان قزوین در آماده باش کامل برای ارائه خدمات در زمستان هستند.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و ۵ هزار کیلومتر راه فرعی و روستایی است.