شناسهٔ خبر: 12304 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تضمین سرمایه‌گذاری در بنادر ‌‌توسط دولت / افزایش پس‌کرانه‌‌ بندر شهید رجایی به ۴۸۰۰ هکتار

سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۴۰۰ هکتار پس کرانه جدید به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزوده می‌شود، از افزایش پس کرانه بندر امام خمینی (ره) با احیای زمین از طریق دریا و خرید اراضی جانبی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد سعیدنژاد به هدف گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در واگذاری پس کرانه‌های بنادر به بخش خصوصی اشاره کرد و به فارس گفت:‌ سیاست کلی سازمان بنادر و دریانوردی این است که در احداث تأسیسات زیربنایی‌ بنادر بزرگ به ویژه اسکله‌ها و تجهیزات استراتژیک، خود‌ به صورت مستقیم‌ سرمایه‌گذاری کند و‌ بقیه امور را بخش خصوصی بسپارد، تا وارد عرصه شده و فعالیت کند.

وی با بیان اینکه در‌ زمینه ارائه تسهیلات به بخش خصوصی و فعالیت این بخش، هیچ محدودیتی‌ نداریم، ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌‌ها و شرایط حضور گسترده بخش خصوصی فراهم است، ضمن آنکه از طریق ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با معرفی سازمان بنادر و دریانوردی، بخش خصوصی را برای حضور گسترده‌تر تشویق می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از سوی دیگر از طریق تأمین منابع مالی از محل وجوه اداره شده، به بخش خصوصی کمک می‌کند.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های سازمان بنادر واگذاری پسکرانه‌ها بندری به بخش خصوصی است، اظهار داشت:‌ توسعه محوطه پشتیبانی بندر شهید رجایی در دستور کار است؛ این بندر در حال حاضر 2400 هکتار پس کرانه دارد، ضمن آنکه 2400 هکتار پسکرانه جدید هم به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ملحق خواهد شد و این بندر توسعه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ در بندر امام خمینی (ره) نیز استقبال بخش خصوصی مناسب است در همین راستا در حال حاضر 2 هزار هکتار پسکرانه داریم که این رقم با احیای زمین از طریق دریا و نیز خرید اراضی جانبی، به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) افزوده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی ‌خود را مکلف می‌داند‌، شرایط مناسبی ‌برای حضور و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه بخش‌های پسکرانه ایجاد کند.

سعیدنژاد به تضمین سرمایه‌گذاری‌ها در بنادر توسط سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد و افزود: ‌در این زمینه سیاست‌های تشویقی مناسبی نیز داشته‌ایم که موجب شد‌، بخش خصوصی با شرایط بهتری به این حوزه ورود کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: به هر حال ‌سازمان بنادر و دریانوردی طبق قانون بودجه موظف است‌‌ سرمایه‌گذاری‌‌ در بنادر ‌را ‌تضمین کند.